פינוי בינוי ברחוב לה גווארדיה בת"א: 385 דירות חדשות

לצד עיבוי המבנים הקיימים ייבנו בניינים חדשים בני 6 קומות עם חזית לרחוב לה גוארדיה, שיוסיפו 275 יחידות דיור חדשות ו-4,700 מ"ר מסחר ■ בסך הכל יהיו במתחם לאחר תוספת הבנייה כ-850 דירות

ברחוב לה גווארדיה בתל אביב יתווספו 385 דירות חדשות במסגרת תכנית התחדשות עירונית (פינוי בינוי) ל-464 יחידות הדיור הקיימות כיום. מדובר במבנים בני 3 קומות, עליהם תיבנה קומה נוספת אשר תוסיף 110 יחידות דיור חדשות. כמו כן, הדירות הקיימות יורחבו וישודרגו וכל אחת מהדירות תורחב בשטח של כ-30 מ"ר (הכוללים גם ממ"ד).

לצד עיבוי המבנים הקיימים ייבנו בניינים חדשים בני 6 קומות עם חזית לרחוב לה גוארדיה, שיוסיפו 275 יחידות דיור חדשות ו-4,700 מ"ר מסחר. בסך הכל יהיו במתחם לאחר תוספת הבנייה כ-850 דירות. שטח המתחם המוכרז עומד על 55.5 דונם (התחומים בין הרחובות וינגייט ואיילון מצפון, רחובות יגור ו-1115 ממזרח, בית אורן ומרגולין מדרום, ויגאל אלון ממערב - כשבתווך הרחובות לה גווארדיה ולוחמי גליפולי).

זאת, לאחר שוועדת השרים לענייני חברה וכלכלה (הקבינט החברתי-כלכלי) אישרה היום (שלישי) את המלצתו של שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס להכריז על מתחם התחדשות עירונית חדש בלב תל אביב.

יצוין כי באפריל השנה, הוכרז מתחם פינוי-בינוי נוסף בקרבת מקום ברחוב לה גווארדיה. שני המתחמים הללו מהווים חלק מתכנית האב להתחדשות עירונית, אשר מקדמת עיריית תל אביב בשכונת יד אליהו.

אטיאס אמר היום: "פינוי-בינוי הוא פעולה חברתית הנוגעת בשכבות החלשות בשכונות הוותיקות שעבורן הפרויקט הינו סיכוי והזדמנות לשינוי ושדרוג איכות חייהם. השינוי מאפשר לאוכלוסייה זו להתחיל חיים חדשים עם רווחה כלכלית וסביבתית בדיור הולם ללא כל עלות נוספת מצדה. לאחר שנים בהם פרויקטי פינוי-בינוי פשוט לא יצאו לדרך, מאז התיקון שהעברנו בחוק ובו הורדנו את שיעור ההסכמה הנדרשת לפרויקט פינוי-בינוי ל-66% בלבד מהדיירים בבניין ו-80% במקבץ של בניינים, מורגש שינוי משמעותי. צעדים אלה הביאו ליציאתם לדרך של 17 פרויקטים הנמצאים בהליכי ביצוע או לקראת ביצוע לאחר ששני מתחמים כבר הושלמו ואוכלסו".