לא צריך לנסוע לחו"ל: אווירת כריסמס בגליל

מנצרת ועד כפר קנה, ממעיליא וראמה עד גוש חלב, השיטוט ביניהם הוא כמו גיחה קטנה לחו"ל

כשמגיע דצמבר, כפרים רבים בגליל לובשים חג, מרצדים באורות צבעוניים ומתכוננים לקבל פני אורחים. מנצרת ועד כפר קנה, ממעיליא וראמה עד גוש חלב, השיטוט ביניהם הוא כמו גיחה קטנה לחו"ל, בחבל ארץ ירוק, בין פסיפס מרתק של עדות נוצריות, אתרי קודש וחול ומקומות לינה ואוכל. הנה כמה מהם; תוכלו להרכיב לעצמכם טיול בשיטת שלב-ערבב:

בבית אבן בן 140 שנה בגוש חלב, עם שיח יסמין מטפס בכניסה, חי ג'ורג' סמעאן, מוזיקאי ונגן, שהתפרסם גם בזכות יצירתו המשותפת עם אהוד בנאי. סמעאן מדקלם משיריו ומנגן בעוד בחדר ענק עם הרבה היסטוריה שלצדו פאטיו עם מזרקה. בגינה צומחים לואיזה, מרווה, זוטא לבנה וגרניום, ובקומה השנייה יש לו שלושה חדרי אירוח זוגיים (בתיאום מראש, טל' 052-2810433).

הבן של מרים חדאד נולד באביב, ועל כן קראה למסעדה שלה, הממוקמת בתחנת הדלק סונול בכניסה למעיליא, אל רביע (אביב). מרים, אישה רחבת לב ומאירת פנים, קוטפת ומייבשת בעצמה את הזעתר הטרי. לארוחת הבוקר היא מגישה לבנה בשמן זית וזעתר, חביתה עם נענע, בצל, פטרוזיליה, תבלינים ושקדים קלויים למעלה, דבש, ריבת חרובים עם טחינה חומה, סלט ירקות טרי וגבינות הבית. בצהריים יש מקלובה, שזה אורז עם כרובית, חצילים, בצל וגזר, והיא גם מעבירה סדנאות בישול עם הסברים על האוכל, על המסורת ועל ההווי (פתוח שבעה ימים בשבוע, 9:00-22:30, טל' 04-9571327,052-4703813).

במעיליא, אולי הכפר הערבי הכי אריסטוקרטי בארץ, כדאי לבקר בפראלינט, בית קפה סטייליסטי שמגישים בו קפה הפוך, שוקולד חם, ליקרים, בירה בלגית, עוגות מוס ופרלינים תוצרת בית בטעמי נוגט, תפוז, וויסקי ולימון. בעל המקום, סלים עראף, למד רפואה והנדסה באירופה, שהה בה תקופות ארוכות, טעם את הטעם, ולפני כשלוש שנים הוא ואשתו אילין פתחו את המקום (פתוח שני-שבת, 9:00 עד אחרון הלקוחות, טל' 050-6355121 ,1-700-558668).