הוסדרו גבולות נחלת משפחת גלנט במושב עמיקם

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה מנשה-אלונה אישרה תשריט חלוקה מתוקן לנחלה, ובכך קבעה סופית את גבולות הנחלה של משפחת גלנט והביאה את הנושא לסיומו

סוף למחלוקת על גבולות הנחלה של משפחת גלנט במושב עמיקם. ועד מושב עמיקם הגיש לפני כמה שבועות תיקון לתשריט חלוקת האדמה של גלנט, מהלך שאושר על ידי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה.

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה מנשה-אלונה, אישרה החודש את גבולות הנחלה של משפחת גלנט במושב עמיקם. הוועדה אישרה תשריט חלוקה מתוקן לנחלה, ובכך קבעה סופית את גבולות הנחלה של משפחת גלנט, והביאה את הנושא לסיומו. החלטת הוועדה תיקנה מה שהוגדר כ'טעות' שנפלה לפני שנים בתוכנית מדידה שהוגשה על ידי מושב עמיקם לרשויות התכנון, דבר שהוביל לדיון הציבורי ביחס לגבולות הנחלה של גלנט.

כזכור, הטענות שהועלו בנוגע לנחלה והתנהלותו של גלנט הובילו בסופו של דבר לטירפוד מינויו לרמטכ"ל. ובמקומו מונה בני גנץ. כעת, אישור תשריט החלוקה חותם את המחלוקת סביב גבולות הנחלה של משפחת גלנט והמחלוקת שנגעה לשצ"פים (שטח ציבורי פתוח). במשרד המשפטים אישרו שבכך הסתיימה המחלוקת הנוגעת לגבול הנחלה.

יואב גלנט מסר בתגובה: "אני מברך על החלטת רשויות התכנון ועל כך שתיקנו את הטעות שעשו בעבר, אשר גרמה לי ולמשפחתי לעוגמת נפש מיותרת. טוב שהנושא הגיע לסיומו . מוטב מאוחר מאשר בכלל לא".

יש לציין, כי ההסדר הנוכחי אינו נוגע לחלקה של 35 דונם אותה קיבל גלנט ממינהל מקרקעי ישראל "לפנים משורת הדין", מחוץ למשבצת הקרקע הכללית של מושב עמיקם. ההסדר עליו מדובר לגבי שטח זה הוא, שהמינהל יצרף את ה-35 דונם לשטח המשבצת של המושב, והמושב יוותר על 35 דונם במקומות אחרים. כזכור, לגבי שטח זה נמסרה לשופטי בג"צ הצהרה לא אמיתית, כאילו לא רק גלנט נהנה מהסדר כזה, כאשר לאמיתו של דבר רק גלנט קיבל קרקע בדרך זו.