מכבי מבקשת להשיק ביטוח שכולל מאמן כושר אישי

מנכ"ל משרד הבריאות דיבר היום על צורך בריסון ההוצאה הפרטית לבריאות ובהימנעות מיצירת ריבוי רבדים של ביטוחים משלימים ומסחריים

דווקא ביום שבו מנכ"ל משרד הבריאות מדבר על צורך בריסון ההוצאה הפרטית לבריאות ובהימנעות מיצירת ריבוי רבדים של ביטוחים משלימים ומסחריים, ל"גלובס" נודע כי מכבי שירותי בריאות מבקשת להשיק ביטוח פרימיום חדש.

לפי התוכנית של מכבי, שטעונה אישור רגולטור לרבות סגן שר הבריאות יעקב ליצמן בעצמו, הביטוח החדש יכלול סבסוד עמוק בתחום רפואת השיניים, סל שירותים נרחב במגוון תחומים אחרים כמו ניתוחים בחו"ל וגולת הכותרת מבחינת הקופה - מאמן כושר אישי שיגיע עד בית המבוטח. מקור בכיר במשרד הבריאות הבהיר כי הוא מסתייג מהדרישה שנוגעת למאמן אישי בטענה כי מדובר בגימיק. במכבי עדיין מתעקשים על סוגיית המאמן האישי ומנהלים דין ודברים עם אגף הפיקוח על קופות החולים, בראשות רויטל טופר חבר-טוב.

למרות ההסתייגות של מנכ"ל המשרד פרופ' רוני גמזו מיצירת כמה רבדים של ביטוח משלים, במשרד מודים כי לא יהיה מנוס מאישור רובד נוסף למכבי - משום שבשנה האחרונה נסגר למצטרפים חדשים הרובד התחתון של הקופה המכונה "כסף", ואילו ביטוח ה"זהב" נותר כרובד הפעיל היחיד.

ל"גלובס" נודע כי במכבי ביקשו לבחון תמחור פשוט יחסית של התוכנית החדשה, בחלוקה לשתי קבוצות גיל: 0-18 ו-18 ומעלה. עבור הקבוצה הראשונה מבקשת הקופה לגבות ככל הנראה כ-20 שקל בחודש בנוסף לתשלום עבור מכבי זהב, ועבור קבוצת הגיל הבוגרת היא מבקשת לגבות כ-45 שקל מעבר לזהב. גורם רגולטורי המעורה בתוכנית מכבי אמר ל"גלובס" כי התוכנית מבקשת לאתגר ולהוביל על פני תוכנית ה"פלטינום" של שירותי בריאות כללית, הנחשבת ליקרה יחסית.

הביטוח החדש שמכבי מבקשת להשיק נועד לייצר הכנסות לקופה לאור הגירעון העצום של ביטוח הזהב (60 מיליון שקל). הפלטינום, רק לצורך השוואה, רשם דווקא עודף עצום של 99.5 מיליון שקל ב-2011. זאת אחת הסיבות שבמשרד הבריאות מתנגדים לשירות מאמן כושר - החשש שמדובר בתוכנית שיווקית שנועדה בעיקר לייצור הכנסות. במכבי שירותי בריאות סירבו להתייחס לידיעה.