הרשות השנייה לחדשות 2: החזירו את לוח השידורים לקדמותו

דורשת מקשת, רשת וחדשות 2 לחזור בהן מהשינויים בלוח השידורים וכן להפסיק לשדר את הכתובית המסבירה כי השינויים בלוח נגרמו עקב מדיניות הממשלה

מנכ"לית הרשות השנייה, אילת מצגר, שלחה מכתב התראה לפני הפרה לזכייניות קשת, רשת וחברת חדשות 2, בו היא דורשת מהן לחזור בהן מהשינויים בלוח השידורים. זאת לאור העובדה שהשינויים נעשו ללא אישור הרשות השנייה, כנדרש על-פי הכללים.

חברת החדשות של ערוץ 2 ביטלה אתמול (ג') את התוכניות "שש עם" ו"פגוש את העיתונות" וקיצרה ברבע שעה את המהדורה המרכזית. הרשות השנייה כבר קבעה הפרה על התשדירים שהעלה ערוץ 10 באשר לסכנה לסגירתו.

בנוסף, שודרה אתמול בערוץ 2 מספר פעמים במהלך הערב כתובית, לפיה בעקבות מדיניות הממשלה נאלץ דירקטוריון החדשות לקצץ את התקציב. "שידור הכתובית מהווה הפרה של החוק, הכללים והזיכיון של ערוץ 2, האוסרים על שימוש במרקע לצורך קידום ענייניו של בעל זיכיון או של מנהליו", נמסר מהרשות השנייה.

לדברי מצגר, "אני ערה למצב הקשה בו נמצא שוק הטלוויזיה ולהשפעות של מצב זה עליכם ועל ההתנהלות של כל המערכות העומדות בבסיס ערוץ 2. כפי שהרשות הודיעה, בכוונתנו לפעול בהקדם לבחינת השוק והמחויבויות באמצעות ועדה מייעצת של מועצת הרשות שתדון בנושאים אלה. יחד עם זאת, הנכם נדרשים לפעול במסגרת החוק והכללים המחייבים אתכם ולחדול לאלתר משידור הכתובית האמורה או כתוביות דומות".

מצגר דרשה מהזכיינים להגיש לרשות השנייה בקשה מנומקת והבהרות להחלטת הדירקטוריון לקיצוץ תקציב החדשות שאושר על-ידי המועצה, ולגבי השינויים בלוח השידורים של הערוץ וחברת החדשות; והדגישה כי עד לקיום דיון בנושא, על הזכיינים לשוב ולשדר לאלתר את לוח השידורים כפי שאושר על-ידי מועצת הרשות.

מרשת נמסר "כמו שאנחנו חוזרים ואומרים, אנחנו רוצים שוויוניות מול התנאים של ערוץ 10". בקשת ובחברת החדשות לא הגיבו.

בתוך כך, הרשות השנייה החליטה שלא לאשר לשידור בתחנות הרדיו האזוריות את תשדיר הפרסומת של ערוץ 10. הרשות קבעה כי שידור התשדיר מהווה הפרה של כללי האתיקה בפרסומות של הרשות, לפיו לא ישדר בעל זיכיון תשדיר פרסומת שיש בו העברת מסר בנושא פוליטי, חברתי, ציבורי או כלכלי השנוי במחלוקת בציבור.