הפתעה בארה"ב: התמ"ג צמח ב-3.1%, מכירות הבתים זינקו

(עדכון) אומדן הצמיחה הסופי לרבעון השלישי היכה את צפי האנליסטים שעמד על 2.7% ■ עלייה קלה נרשמה במספר התביעות החדשות לדמי אבטלה ■ גם מדד הייצור של פילדלפיה היכה את התחזיות

זירת המאקרו בארצות הברית צפויה להיות עמוסה במיוחד היום עם פרסום מספר רב של נתונים משמעותיים. בהתחלה פורסמו נתוני התביעות החדשות לדמי אבטלה וההערכה האחרונה לתמ"ג לרבעון השלישי של השנה. בהמשך היום יתפרסם מדד הפלדלפיה פד, מדד האינדקטורים המובילים ונתון מכירות בתים יד-שנייה.

נתחיל עם נתוני התמ"ג של ארצות הברית לרבעון השלישי של השנה שפורסמו בשעה 15:30 שעון ישראל והפתיעו לטובה כשהצביעו על צמיחה של 3.1% ברבעון השלישי של השנה כשהצפי של האנליסטים היה שהנתון יישאר ללא שינוי על רמה של 2.7%.

באותה שעה התפרסמו נתוני התביעות החדשות לדמי אבטלה והצביעו על עלייה במספר התביעות החדשות ל-361 אלף תביעות לעומת 345 אלף תביעות חדשות שנרשמו בשבוע שקדם לו כשהצפי של האנליסטים היה לירידה לרמה של 343 אלף תביעות חדשות.

מכירות הבתים הפתיעו

הפתעה נוספת נרשמה גם בנתון מכירות הבתים הקיימים, שעלה בחודש נובמבר לקצב של 5.04 מיליון (שנתי) בנובמבר, מעל צפי האנליסטים שעמד על קצב מכירות של 4.88 מיליון, לאחר מכירות של 4.76 מיליון באוקטובר.

גם מדד הייצור של פילדלפיה היכה את התחזיות ועלה בדצמבר לרמה של 8.1 נקודות. הרבה מעל צפי האנליסטים שעמד על קריאה שלילית של 2.2 נקודות., לאחר קריאה שלילית של 10.7 נקודות. מנגד, מדד האינדיקטורים המובילים רשם קריאה שלילית של 0.2%, בהתאם לתחזיות האנליסטים.