מומחה לאופציות: הפאניקה שהזניקה את ה-VIX תימשך בקרוב

ג'ון נאג'אריאן, מומחה למסחר באופציות הצהיר כי סגר את כל הפוזיציות שלו וכעת הוא "יושב על הגדר עד יעבור זעם" ■ נאג'אריאן: "אני סבור שאותה פאניקה שגרמה למדד ה-VIX להתרומם לרמה של יותר מ-20 נקודות, תימשך בשבועות הקרובים"

אחרי שהצהיר כי "ברח" מהשוק, סגר את כל הפוזיציות שלו וכעת "יושב על הגדר עד יעבור זעם", ג'ון נאג'אריאן, מומחה למסחר באופציות והבעלים של חברת OptionMonster, מסמן את נקודת הכניסה הבאה לשווקים.

"בפעם הראשונה ב-31 השנים שבהם אני פועל בשוק, סגרתי את כל הפוזיציות שלי", אמר מי שנחשב לאחד המומחים הגדולים למסחר באופציות. "אני לא רואה סיבה לאופטימיות, או סיבה לפתוח אסטרטגיות שורט". נאג'ריאן אמר בנוסף כי הוא לא מאמין שיימצא פיתרון של הרגע האחרון לצוק הפיסקלי אלא לכל היותר פיתרון חלקי.

בתוכנית הכלכלית "Fast Money", ששודרה בסוף השבוע ב-CNBC, נאג'אריאן אמר כי הוא מעריך שהחשש והפאניקה שמיוחסים לסוגיית המצוק הפיסקלי ולהגדלת תקרת החוב של ארה"ב, יימשכו בשבועות הראשונים של 2013 ויגררו את שוק המניות מטה.

"אני סבור שאותה פאניקה שגרמה למדד ה-VIX להתרומם לרמה של יותר מ-20 נקודות, תימשך בשבועות הקרובים", דברי נאג'אריאן. "אני לא רוצה לראות זאת, אך אני אכנס לשוק ברגע שתחלוף הפאניקה".

בהתייחסו לתקרת החוב של ארה"ב נאג'אראין אמר כי "הם (הפוליטיקאים) ינהגו באותה צורה שהם נהגו בצוק הפיסקלי עד כה גם בסוגיית תקרת החוב, לכן אני סבור שמדד ה-VIX ימשיך לטפס".

נאג'ריאן הוא אינו היחיד שמציג תחזיות פסימיות לגבי השוק. גם מייק מרפי, אנליסט בחברת Rosecliff Capital, סבור כי שני הצדדים לא ימצאו פיתרון לבעייה התקציבית. סטפן וויס מחברת Short Hills Capital החליט לממש חלק מהרווחים בטענה כי הוא אינו אוהב את התנהגות השווקים וחוסר הוודאות בתקופה הזו.