המניה תזנק? "פייסבוק תייצר רווחים עצומים ממנוע החיפוש"

מניית פייסבוק צנחה בכ-2.7% אמש בוול סטריט לאחר שצוקרברג הכריז על מנוע החיפוש החדש ■ לו קרנר, מנהל בחברת SFI, טוען כי "מנוע החיפוש הוא 'הגביע הקדוש' של הפרסום האינטרנטי ולכן פייסבוק תגרוף רווחים עצומים"

מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג, יצר באזז עצום סביב מסיבת העיתונאים שנערכה אמש (ג') שהזכיר לכולם את הסגנון של סטיב ג'ובס האגדי. רבים ציפו כי הרשת החברתית תכריז על משהו גדול כגון סמארטפון חדש, אולם כגודל הציפיות כך גודל האכזבות. פייסבוק הכריזה "רק" על מנוע חיפוש חברתי חדש. המשקיעים הצביעו בבורסה והמניה צללה יותר מ-2.5%. עם זאת, אנליסט טוען כי אין סיבה לאכזבה, משום שמנוע החיפוש החדש עשוי להיות מנוע הצמיחה החדש של החברה.

לו קרנר, מנהל בחברת SFI, טוען כי "מנוע החיפוש הוא הגביע הקדוש של הפרסום האינטרנטי ולכן פייסבוק תגרוף רווחים עצומים". קרנר טוען בנוסף כי צוקרברג הוא "עבד של המידע", הוא פשוט עוקב אחר מה שאנשים עושים ברשת החברתית ומנתח את זה לעומק.

"השווקים עדיין מעריכים בחסר את פייסבוק ומטילים ספק באפשרות שהיא אכן תצליח להניב רווחים מפרסום באינטרנט או בסלולר וכעת הם מטילים ספק ביכולת של החברה להניב רווחים ממנוע החיפוש החדש", מסביר קרנר.

מנוע החיפוש החברתי החדש של פייסבוק מכונה Graph Search, והוא מאפשר למשתמשים לחפש מידע במרחבי הרשת החברתית, הכולל תמונות, פרשטים אישיים, מוזיקה סרטים ועוד. Graph Search. צוקרברג הסביר אמש כי מאגר המידע שיש היום בפייסבוק - מיליארד משתמשים, 240 מיליארד תמונות וטריליון קשרים - מחייב משהו שיאנדקס את הכול ביחד.

בעוד שמנוע החיפוש החברתי מוגבל רק לפלטפורמה של פייסבוק ולא למרחבי האינטרנט, כגון מנוע החיפוש של גוגל, קרנר סבור כי הכלי החדש יסייע לפייסבוק להפוך את הכמות העצומה של המשתמשים שלה למזומנים. זאת משום שהם יבזבזו יותר זמן ברשת החברתית במקום לבזבז זמן במנועי חיפוש שמחוץ לפייסבוק, והמשמעות היא שהמפרסמים יפנו אליה יותר משאבי פירסום. "השורה התחתונה היא שהמפרסמים מעוניינים להגיע לאנשים, והדרך למצוא אותם היא במקום שהם נמצאים בו יותר זמן", הוא מסביר.