ענני תקשורת צופה: לשינוי מודל ההכנסות תהיה השפעה שלילית

מדווחת כי על רקע ההאטה בשוק התקשורת, פנו אליה לקוחותיה (ככל הנראה הוט ו-yes) בבקשה לשנות את מודל ההתקשרות מולם

חברת ענני תקשורת שבשליטת אודי מירון היא אחת מחברות המדיה הבודדות שמצליחות לצמוח ולרשום רווחים בתעשייה המקומית. אולם גם היא, מסתבר, איננה חסינה מפני מצבו העגום של הענף, והחל מהשנה הנוכחית צפויות הכנסותיה להיפגע משמעותית.

עד כה, חלק מההכנסות של ענני תקשורת היה תלוי במספר המנויים לערוצים שהיא מפיקה. הסכמים חדשים שחתמה החברה מול לקוחותיה (ככל הנראה הוט ו-yes) מעבירים אותה למודל הכנסות קבוע וידוע מראש בכל הערוצים, וכעת צופים בחברה כי לשינוי "תהיה השפעה שלילית על תוצאותיה".

מניית החברה הגיבה בירידה של 1.4% לעדכון, אחרי שבשנה האחרונה קפצה בכ-20%, לשווי חברה של יותר מ-60 מיליון שקל. זאת, גם על רקע ניסיונו של מירון למחוק את מניות החברה מהמסחר בבורסה.

בימים האחרונים הגיעה ענני תקשורת לסיכום בנוגע לשינוי הסכמי התשלום מול לקוחותיה, כשהיא מסבירה כי "לאור השינויים העוברים על שוק התקשורת בישראל בכלל, והשידור הרב-ערוצי בפרט, פנו לקוחותיה העיקריים של החברה בבקשה לשנות את מודל ההתקשרות איתם".

לפי השינוי שסוכם, "החל מינואר 2013 מודל ההתקשרות בגין כל ערוצי החברה יהיה על בסיס תשלום קבוע, ללא תלות בכמות המנויים".

בנוסף, בענני תקשורת ציינו כי "בהתאם להבנות החדשות, יהיה שינוי גם בתשלום הקבוע עד כה בגין ערוצי החברה, החל מחודש זה".

הסכמי התשלום החדשים שנחתמו הם ארוכי-טווח, ובענני תקשורת לא פירטו לגבי השינוי בתעריפי התשלום.

רווחית ומתגמלת

ענני תקשורת מפתחת ומשווקים ערוצים ותכנים שונים לטלוויזיה ולפלטפורמות ניו-מדיה (אינטרנט, טלפונים סלולריים). בישראל היא מפיקה ערוצים של חברת ויאקום הבינלאומית, ביניהם ערוצי ניקולודיאון, MTV, VH1 וקומדי סנטרל, לצד ערוצים מקומיים כמו ערוץ החיים הטובים, ערוץ הבריאות, ערוץ האוכל וערוץ הטיולים.

בשנה החולפת נהנתה החברה מעלייה בהכנסות מהפקת תכנים, ובסיכום ינואר-ספטמבר 2012 קפצו הכנסותיה ב-16.5% לכ-94 מיליון שקל.

במקביל הצליחה החברה לשפר את שיעורי הרווחיות, ובשורה התחתונה הציגה ב-9 החודשים רווח נקי של כ-11 מיליון שקל - זינוק של כ-70% ביחס לתקופה המקבילה ב-2011.

ב-5 השנים האחרונות יצרה ענני תקשורת רווח נקי של כ-30 מיליון שקל. באותו הזמן שילמה החברה לבעל השליטה אודי מירון שכר בעלות מצרפית של 10.5 מיליון שקל.