הורשעו חוטפי אשת העסקים המיליונרית מירושלים ב-2010

מיכאל יארוסלבסקי ומקסים גורביץ' הורשעו בקשירת קשר לביצוע פשע ובכליאת-שווא ■ יארוסלבסקי הורשע גם בניסיון רצח של איש עסקים מרמת-גן

בית המשפט המחוזי בתל-אביב הרשיע היום (ב') את מיכאל יארוסלבסקי ומקסים גורביץ' בחטיפתה של אשת העסקים המיליונרית מירושלים באפריל 2010, במטרה לסחוט ממנה כספים. עוד הורשעו השניים בקשירת קשר לביצוע פשע, בכליאת-שווא ובעבירות נוספות.

שמה של המיליונרית אסור לפרסום. השופטים שרה דותן, שאול שוחט וד"ר דפנה אבניאלי, שדנו בתיק, הרשיעו את יארוסלבסקי בנוסף בניסיון רצח של איש עסקים מרמת-גן ובעבירות נוספות.

אשת העסקים הירושלמית וכן מנהלת משק-הבית שלה נחטפו בתחילת אפריל 2010 על-ידי יארוסלבסקי וגורביץ' במטרה לסחוט מהן כספים, והוחזקו במשך 3 ימים בדירת מסתור. שני החוטפים דרשו כופר בסך 3.5 מיליון דולר תמורת שחרורן של השתיים.

מאמצי האיתור של המשטרה הובילו את החוקרים לבניין בפתח-תקווה, שבו הוחזקו החטופות. בשעה שהחוטפים ניסו להעבירן למקום מסתור חדש, הם נעצרו, והחטופות חולצו. בחיפוש ברכבם נמצאה הדרישה לכופר בסך 3.5 מיליון דולר.

לפני כשנתיים הרשיע בית המשפט, במסגרת הסדר טיעון, שני מעורבים נוספים בפרשת החטיפה. השניים, רוברט אבאיב ואנטון פטרקוב, הורשעו, על-פי הודאתם, בביצוע עבירות של חטיפה, קשירת קשר לפשע, שוד בנסיבות מחמירות, איומים, חטיפה לשם סחיטה, סחיטה באיומים, כליאת-שווא וגניבה.

יארוסלבסקי הורשע, כאמור, בנפרד גם בניסיון רצח של איש עסקים מרמת-גן על רקע יריבות עסקית. לפי ההרשעה, ב-8 באוקטובר 2009 הוא אסף מידע, בעזרת אחרים, על איש העסקים, עקב אחריו למקום מגוריו, ובעת שחזר לביתו ברמת-גן והחנה את רכבו, התקרב למכונית. כשפתח איש העסקים את החלון, ירה יארוסלבסקי לעברו באמצעות אקדח עם משתיק קול ופצע אותו באופן קשה.