חם שם בחוץ: הצצה לשבוע אופנת הוט קוטור לקיץ 2013 בפריז

שבוע אופנת ההוט קוטור, המתקיים בימים אלה בפריז, מוכיח שהאופנה העילית רלבנטית מתמיד, רק משנה את פניה לפחות ראוותנית וליותר לבישה

שבוע אופנת הוט קוטור לקיץ 2013, המתקיים בימים אלה בפריז, מוכיח זו פעם שנייה ברציפות שהאופנה העילית השכילה לתרגם את העיצובים התיאטרליים שאפיינו אותה ללבישים ולפרקטיים. על אף שיוקרתו של הקוטור ומלאכת העשייה שמאחוריו מעולם לא הוטלו בספק (פריטי לבוש קוטור הם הדבר הקרוב ביותר ליצירת אמנות שביכולת עולם האופנה להציע), בארבעת העשורים האחרונים חלה ירידה במעמדו ולאחר המשבר הכלכלי הגדול, בגדי הקוטור הפכו סופית ללא רלבנטיים. בשנים האחרונות ניכרים המאמצים להחזיר עטרה ליושנה עם מסרים מודרניים ועכשוויים וכיום, אפשר לומר שמעצבי העל של אופנת הקוטור אינם חייבים לרדוף אחר מגמות - הם נדרשים בעיקר לשמור על רלבנטיות. אלא שרלבנטיות בימים אלה היא מצרך חמקמק. לא בכדי, הפאר והראוותנות של שמלות הקוטור נכנסים לפרופורציה והמעצבים הקוטוריסטים עמלים על עיצובים שמוכיחים שאלגנטיות מופתית יכולה להיות גם לבישה וריאלית.

על אף שצבעים חזקים הם הלחם והחמאה של בגדי הקיץ בכלל ושל אופנת הקוטור בפרט, הפעם בולטים בעיקר שילובים של שחור ולבן בגרסתם הקוטוריסטית, כביטוי לאלגנטיות שמפגינה נוכחות דרמטית ומשווקת פיתוי שיהיה קשה לעמוד בו. שאנל, דיור, ג'יאמבטיסטה ואלי וארמאני, הם חלק מבתי האופנה הצרפתים והאיטלקים שהצליחו גם הפעם לשמור על הנשמה שלהם וזה ניכר היטב על המסלול.