ספרד: שר האוצר מעריך כי המדינה לא תצטרך חבילת חילוץ

לואיס דה-גווינדוס אמר אתמול כי בשל האמון שנתונים המשקיעים בכלכלה הספרדית, המדינה לא תצטרך סיוע ■ שר האוצר הספרדי רמז כי נתוני הגירעון שיפורסמו בשבועות הקרובים יפתיעו את השווקים

שר האוצר של ספרד לואיס דה-גווינדוס אמר אתמול כי מדינתו לא תצטרך חבילת סיוע מלאה על מנת להתמודד עם המשבר הכלכלי שמתמודדת איתו, וזאת מאחר שהמשקיעים מביעים אמון בכלכלה הספרדית ונוהרים אל עבר אגרות החוב של המדינה, כך מדווחת רשת CNBC.

"תוכנית רכישות האג"ח של הבנק המרכזי האירופי הינו עניין שנשקל, מדובר בכלי יעיל מאוד, אך עד עכשיו הכלכלה הספרדית רושמת ירידה חשובה בפערי התשואות על אגרות החוב ואנחנו מצפים שזה יימשך", אמר דה-גווינדוס בראיון שהעניק לרשת CNBC במהלך שהותו בדאבוס לרגל הפורום הכלכלי העולמי.

במהלך השבוע גייסה ספרד 7 מיליארד אירו בהנפקת אגרות חוב ל-10 שנים כשהתשואה שנרשמה בעקבות ההנפקה עמדה על 5.43% - ירידה משמעותית מהשיאים שרשמו התשואות הספרדיות על אגרות החוב בחודש יולי אז עברה התשואה על אגרות החוב ל-10 שנים את רף ה-7%.

במהלך הראיון רמז שר האוצר הספרדי כי נתוני הגירעון שיפורסמו בשבועות הקרובים צפויים להיות "חיוביים" למרות ספקות בקרב המשקיעים מכך שהמדינה עלולה לפספס את יעד הגירעון לשנת 2012 שעומד על 6.3% מהתמ"ג וזאת עקב ירידה מהכנסות ממסים ועלייה בהיקף הכספים שמועברים לתוכניות סוציאליות.

"הפרסם את הנתונים שלנו בשבועות הקרובים ואני יכול להבטיח לכם שהחדשות יהיו טובות מאוד", אמר דה-גווינדוס. "אני חושב שהשווקים יעריכו את הנתונים ונראה לי שזה יראה בבירור כי ספרד עשתה מאמצים גדולים להפחתת הגירעון".