פובליסיס: תקציבי ליאו ברנט בישראל עוברים לרגב-קויצקי

מדובר בתקציבי פרסום בהיקף כולל של כ-15 מיליון שקל, שעוברים מגלר-נסיס (פובליסיס ישראל): נתח מ-P&G, סמסונג ומותגי הסיגריות של פיליפ מוריס

קבוצת פובליסיס בישראל ממשיכה ליישם את תוכנית הפעולה שתוכננה לקבוצה בעת רכישת משרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי: ל"גלובס" נודע כי הקבוצה הופכת באופן רשמי את משרד הפרסום רגב-קויצקי למשרד המייצג את סוכנות הפרסום הבינלאומית ליאו ברנט.

עוד נודע כי במסגרת המהלך מועברים לרגב-קויצקי תקציבי הפרסום המטופלים על-ידי ליאו ברנט בעולם: נתח מפרוקטר&גמבל, מותג הטלפונים סמסונג ומותגי הסיגריות של פיליפ מוריס. תקציבים אלה טופלו עד עתה במשרד הפרסום גלר-נסיס (פובליסיס ישראל).

כפי שנחשף ב"גלובס", כבר בשלב המשא-ומתן בין פובליסיס העולמית לבאומן-בר-ריבנאי עמדה על הפרק האפשרות כי רגב-קויצקי יחובר למותג ליאו ברנט - המותג הקטן יחסית של קבוצת פובליסיס בעולם, זאת על מנת לייצר מותג שלישי חזק לקבוצה. העסקה מול באומן כללה את רכישת המשרד, על כלל אחזקותיו, מה שאומר שעם השלמת העסקה הפכה פובליסיס לבעלת מניות ברגב-קויצקי.

לקבוצת פובליסיס העולמית יש 3 מותגי פרסום: פובליסיס, סאצ'י אנד סאצ'י וליאו ברנט. באומן-בר-ריבנאי, המשרד הגדול של הקבוצה בישראל, הוא הזרוע המקומית של סוכנות סאצ'י&סאצ'י, והוא המשרד היחיד שהיה לו חיבור עקבי עם זרוע מסוימת של הקבוצה.

ליאו ברנט החלה את דרכה בישראל באמצעות רכישת מניות בראובני-פרידן, אך המשרד החליט במהלך הדרך לקנות בחזרה את מניותיו מהקבוצה. בעקבות זאת הופסקה למשך מספר שנים פעילות המותג ליאו ברנט בישראל. ב-2006 החליטו בפובליסיס העולמית לנסות לחזק את המעמד ההולך ונחלש של הקבוצה בישראל.

מאחר שרכישת באומן, שכבר היה מחובר לסאצ'י, התבררה כעסקה יקרה, בחרו בפובליסיס העולמית לנסות לייצר קטר חדש באמצעות רכישת מניות בגלר-נסיס, שצירף לשמו את ליאו ברנט. בהמשך הפכו יאיר גלר ומשה נסיס ליו"רים של קבוצת פובליסיס בישראל, וניהול פובליסיס אריאלי הופקד בידיהם. בהמשך מוזג אריאלי לגלר-נסיס שהפך לגלר-נסיס פובליסיס, ואילו המותג ליאו ברנט נשאר כיחידה נפרדת, בניהול גלר-נסיס, שתפקידה היה לקלוט תקציבים מנוגדי אינטרסים.

עיתוי תמוה

עם רכישת באומן נקט יורם באומן, שמונה ליו"ר, שורת צעדים שנועדו "להציל" את גלר-נסיס. המייסדים עזבו לטובת הנהלה חדשה, ואילו המשרד שינה שמו מגלר-נסיס פובליסיס לפובליסיס ישראל.

לאור מצבה המורכב של קבוצת פובליסיס בארץ, קשה שלא לתמוה על העיתוי של הוצאת התקציבים מגלר-נסיס (פובליסיס ישראל). לכאורה, מדובר בהעברת כסף מכיס לכיס, שכן שתי הסוכנויות המעורבות הן בשליטת קבוצת פובליסיס. אין ספק כי רגב-קויצקי מראה בשנים האחרונות מגמה של עלייה, אך קשה להתעלם מהעובדה שפובליסיס ישראל (גלר-נסיס) עדיין רחוקים מהתאוששות. אמנם למשרד גויסה שורת מנהלים חדשה אך שכירתם טרם באה לידי ביטוי בגיוס תקציבים.

במצב הנוכחי של המשרד, אובדן של 15 מיליון שקל הוא משמעותי. יש להניח כי מאחר שמדובר בתקציבים בינלאומיים, מרגע שרגב-קויצקי חובר לליאו ברנט לא היה מנוס מהעברת התקציבים, אבל אין ספק כי המהלך מקשה אף יותר על האתגר של מנכ"ל פובליסיס ישראל, ארי מלמוד.

תגובת מלמוד, קויצקי ובאומן לא התקבלו.