שוק התוכן הישראלי שבר תקרת זכוכית נוספת ומכר פורמט לשוק היפני. ל"גלובס" נודע כי דורי מדיה חתמה עם ענקית המדיה היפנית "ניפון" על עסקה למכירת פורמט התוכנית "בטיפול" לשידור והפקה באחת מרשתות השידור שלה. עד כה שודרו גרסאות מקומיות לפורמט הישראלי שפותח על-ידי חגי לוי ב-13 מדינות סביב העולם, ובהן ארה"ב, קנדה הצרפתית, רוסיה, ברזיל וארגנטינה.
הטריטוריה היפנית נחשבת לקשה מאוד לחדירה בשוק הטלוויזיה העולמי. "ניפון" עצמה, ששווי השוק שלה עומד על מאות מיליארדי דולרים, רכשה רק 4 פורמטים זרים במהלך השנה שעברה, רק אחד מהם בתחום הדרמה.
לחברת דורי מדיה יש פעילות ענפה במזרח הרחוק. היא מחזיקה ב-4 ערוצים באינדונזיה ומכרה פורמטים רבים לפיליפינים ולסין.
השוק היפני נחשב עד כה לקואופרטיבי פחות, אולם הכניסה אליו נחשבת מתגמלת. בשל הבדלים תרבותיים, הגרסה היפנית של "בטיפול" לא תהיה נאמנה לחלוטין לפורמט, אלא תהיה "בהשראתו".
מנכ"ל ונשיא דורי מדיה, נדב פלטי, מסר בתגובה כי "הכניסה לשוק ביפן מהווה הוכחה נוספת לכך שכשיש רעיון טוב, אפשר להגיע איתו לכל מקום בעולם. איכותו של פורמט טוב נמדדת בכך שניתן לעשות לו אדפטציה למקומות שונים בעולם".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.