המיליארדרית הצעירה ביותר בארה"ב - בעלת רשת המבורגרים

הארי ואסרת סניידר, סבה וסבתה של לינסי טורס, ייסדו את רשת In-N-Out Burger ב-1948 כמזנון לנהגים ועם הזמן הפכה המשפחה את העסק לאימפריית מזון מהיר בשווי של יותר מ-1 מיליארד דולר

ארוחת צהריים במסעדת הדגל של רשת ההמבורגרים In-N-Out Burger בבולדווין פארק, קליפורניה, היא שיעור ביעילות. כשהתור מתארך, קופאים וקופאיות חייכניים מאיישים במהירות קופות לא פעילות. עובדים אחרים מנקים שולחנות ומתעניינים אם הלקוחות נהנים מההמבורגרים שלהם. בחוץ ניצבת עובדת עם מחשב הזמנות בכף היד כדי לזרז את תור המכוניות שמקבלות את ההזמנות מחוץ למסעדה.

שירות כזה עזר ל- In-N-Out ליצור בסיס אוהדים מכורים, והפך את לינסי טורס, נשיאת החברה והבעלים שלה, לאחת המיליארדריות הצעירות ביותר בעולם (30). פתיחת מסעדה חדשה ברשת מזכירה השקת מוצר חדש של אפל: הלקוחות עומדים בתור שעות מראש. "הם עשו עבודה פנטסטית של בנייה ושימור סוג של פולחן", אומר בוב גולדין, סגן נשיא טכנומיק, חברת ייעוץ לתעשיית המזון. "מישהו ודאי ישמח לקנות אותם".

אותו מישהו יכול להיות המשקיע המיליארדר וורן באפט, שאמר לסטודנטים למינהל עסקים ב-2005 שהוא היה שמח לקנות את הרשת, לפי דיווח באתר האינטרנט של ביה"ס למינהל באוניברסיטת UCLA.

הארי ואסרת סניידר, סבה וסבתה של טורס, ייסדו את הרשת ב-1948 כמזנון לנהגים ועם הזמן הפכה המשפחה את העסק לאימפריית מזון מהיר בשווי של יותר מ-1 מיליארד דולר, לפי מדד המיליארדרים של בלומברג. בכיר בקרן אקוויטי, שמשקיעה בענף המזון, מעריך שהיא עשויה להיות שווה מעל 2 מיליארד ד'.

הרשת הפרטית, הידועה בצ'יזבורגרים "דאבל דאבל" שלה, בחומרים הטריים ובציטוטים מהתנ"ך המופיעים על הספלים ועל המפיות שלה, מפעילה כמעט 280 סניפים בחמש מדינות בארה"ב. המכירות הסתכמו בשנה שעברה בכ-625 מיליון דולר.

טורס, הנשואה בשלישית, קיבלה לידיה את השליטה ברשת אחרי שורת פטירות במשפחה. כשסבה הארי מת ב-1976, בנו השני ריץ' הפך לנשיא הרשת והרחיב אותה ל-93 מסעדות מ-18. אביה של טורס, גאי סניידר, הפך למנכ"ל אחרי מותו של ריץ' בתאונת מטוס, בגיל 41. בניצוחו של גאי, שירש את האהבה של אביו למרוצי מכוניות, הרשת התרחבה ל-140 מסעדות. ב-1999, כשהוא נפטר ממנת יתר של תרופות, בגיל 49, כלל רכוש המשפחה 27 מכוניות, כולל פורד קוברה 1965 ושתי מכוניות עתירות נפח מנוע מדגמי דודג' דארט משנות ה-60.

סבתא אסתר שלטה ברשת עד מותה ב-2006. טורס הייתה היורשת היחידה. היא מחזיקה בחברה באמצעות נאמנות שהעניקה לה חצי מהבעלות כשמלאו לה 30, בשנה שעברה, ותעביר לידיה את מלוא הבעלות בגיל 35. לחברה אין עוד בעלים.

טורס, הנמנעת מראיונות, הופיעה בבלוגים העוסקים בנדל"ן בספטמבר, כשקנתה אחוזה בשטח 1,600 מ"ר בקליפורניה ב-17.4 מיליון דולר. הנכס כולל שבעה חדרי שינה, 16 חדרי שירותים ואמבטיה, בריכת שחייה, מגרש טניס ופינוקים נוספים.

לא ברור אם טורס, אם לתאומים, תשמור על בעלות הרשת, אומר ג'ון גורדון, מייסד חברת הייעוץ לעסקי מסעדות פסיפיק מנג'מנט קונסלטינג מסן דייגו. "זו שאלה פתוחה", הוא אומר. "כמו רוב בני הדור השני והשלישי של משפחות עשירות מאוד, אני לא יודע אם בעורקיה זורם דם של מסעדנית, או שהיא רק ילדה של קרן נאמנות".