ג'ים רוג'רס וביל גרוס מזהירים: איזה נכס אסור לכם לקנות?

גורו ההשקעות ג'ים רוג'רס מצטרף לביל גרוס - השניים מזהירים מהמשך הירידה בערכי איגרות החוב הממשלתיות של ארה"ב ■ מה מוביל ל"טרנד" הנוכחי?

גורו ההשקעות ג'ים רוג'רס מצטרף לביל גרוס, מנהל קרן פימקו (קרן האג"ח הגדולה בעולם), והשניים מזהירים כי מגמת הירידה בערכן של איגרות החוב הממשלתיות של ממשלת ארה"ב - אשר סיכמו את החודש שעבר עם הירידה הגדולה ביותר בערכן מזה כשנה - לא הסתיימה.

"אני בשורט על איגרות החוב הממשלתיות של ארה"ב", אמר רוג'רס, בראיון ל"בלומברג" אמש, והצטרף בכך לגרוס - הצופה כי לאור העלייה הצפויה באינפלציה האמריקנית בשנים 2014-2016 (לפי תחזיות פימקו), הוא צופה ירידה בערכי איגרות החוב הממשלתיות בטווח הבינוני-ארוך.

מדובר, כך נראה, ב"טרנד" דובי בוול סטריט כלפי האג"ח האמריקניות - אליו הצטרפו באחרונה גם מחלוקות המחקר של גולדמן זאקס ו-וולס קפיטל. זאת, בעוד נתוני מאקרו מעורבים התפרסמו בחודש האחרון בארה"ב - מנתוני הצמיחה (התכווצות של כ-0.1% ברבעון הרביעי של 2012) ועד נתוני האבטלה (שהציגו דוח תעסוקה מאכזב לחודש ינואר, יחד עם עלייה בנתוני החודשים נובמבר-דצבמר).

כל אלה, מגבירים את החשש כי הפדרל ריזרב ישמור על מדיניות הריבית אפסית שלו לאורך זמן רב יותר, ולפיכך ייאלץ את המשקיעים לחפש תשואה באפיקים "מסוכנים" יותר, לאור הריביות השליליות (ריאלית) באיגרות החוב הממשלתיות. "כולם רוצים להיות במניות", אמר האנדס גואטי, מנהל השקעות ב-Finaport Investment Intelligence. "המשקיעים בוחרים מאיגרות החוב".

תשואות האג"ח האמריקניות ל-10 שנים נסחרות כיום סביב 1.96% - נכון לזמן כתיבת שורות אלה. זאת, לאחר שהתשואות צנחו לשפל כל הזמנים (1.38%) בחודש יולי, על רקע ההרעה במשבר החוב באירופה וחשש מסוגיית המצוק הפיסקאלי בארה"ב.