מיני מבחן דרכים: פורשה 911 - זאב בעור של טירנוזאור רקס

פורשה 911 החדשה היא שריד של דינוזאור פרה-היסטורי, שהצליח להסתגל בצורה מרשימה לעולם המודרני ושוחר הנוחות והבטיחות

נפתח בטיפ חיוני לכל מי שמתכוון לנהוג בפורשה 911 על כבישי ישראל: הקפידו לקחת לדרך את סל האשפה התקני של רכב. השוטר שיעצור אתכם - ויהיו רבים כאלה לאורך הדרך - לא נולד אתמול. הוא יודע שלא שילמתם 1.1 מיליון שקל על מכונית ספורט אקזוטית, שמאיצה מאפס ל-200 קמ"ש ב-13.2 שניות, ומגיעה ל-302 קמ"ש, רק כדי לנסוע במהירות החוקית. מבחינתו אתם כרישים שמנים. לפיכך, גם אם הורדתם מהכביש במהירות חוקית אפשר בהחלט להניח שהשוטר יבדוק בקשר אם אתם במקרה לא עבריינים נמלטים. אם כל הבדיקות יגלו שהמסמכים כשורה, הרכב תקין ולמרבה התסכול לא עברתם שום עבירה, סביר להניח שתקבלו דוח על העדר סל אשפה תקני ברכב.

האמת, שקשה להאשים את מי שיעצור את הפורשה 911 קאררה. היא נראית כמו זאב בעור של טירנוזאור רקס: מאסה אדירה של שרירים מתכתיים, שנראים כאילו הם עומדים לשחרר את האנרגיה האצורה בהם בכל רגע. צליל המנוע של ה-911 לבדו מהווה עילה למעצר עד תום ההליכים. מנוע הבוקסר האחורי של המכונית מפיק גרגור קולני ומרושע שמניס ילדים אל אימותיהם.

אחרי כל הדרמה החזותית והקולית ולאור נתוני הביצועים (אפס ל-100 ב-4.3 שניות בדגם הקאררה S) אפשר היה לצפות שה-911 תהיה מכונית ספורט חד-ממדית וחסרת פשרות, שנולדה למסלול המרוצים. אבל באופן מפתיע הדור האחרון של המכונית הוא כלי תחבורה שימושי ליום יום. תוספת של 10 ס"מ לבסיס הגלגלים מאפשרת כעת לדחוס לצמד המושבים האחוריים שני מתבגרים מבלי להסתבך עם האגודה לשלום הילד. המצב הנוח ביותר של המתלים האלקטרוניים מצליח לבלוע מהמורות עירוניות במיומנות מפתיעה ושלל מערכות אלקטרוניות מסייעות בחניה ובתמרון בעיר.

כמובן שאת כל זה יכולה לעשות גם המאזדה של השכן. הסיפור של ה-911 הוא הצד הפראי ושלוח הרסן, שנמצא תמיד במרחק של דריכה קלה על דוושת התאוצה או הורדת הילוך מהירה כברק בתיבה האוטומטית. אפשר גם לבחור במצב "ספורט", שמשנה את תוכנית ההעברה של תיבת ההילוכים, מקשיח את ההיגוי והמתלים ומעמיק אוטומטית את צליל המפלט. במצב הזה כל 400 הסוסים בועטים בגבך כמעט ללא פרובוקציה.

בפניות חדות המכונית מייצרת תאוצות צדיות שמגיעות ל-1G ויותר - מד G אלקטרוני הוא חלק מהאבזור במכונית - ולמרות כל האנרגיות הפרועות הללו, ה-911 דור אחרון היא מכונית קלה ובטוחה לנהיגה ספורטיבית תודות להרבה מאוד כוח מיחשוב ומערכות בקרה מחוכמות. כמובן שאמיצי הלב - או השוטים - תמיד יכולים לנתק את כל הבקרות וללמוד שיעור מסמר שיער על הדינמיקה הקיצונית של מכונית עם מנוע אחורי, דינמיקה שהפכה את ה-911 לאגדה בעודה בחיים. בהצלחה.