לידר על דוחות טבע: "התוצאות הכספיות מעט מאכזבות"

סבינה פודבל, אנליסטית הפרמצבטיקה והתקשורת של לידר שוקי הון: "מחכים לשיחת הועידה לקבלת הבהרות נוספות מהחברה, ממליצים על המניה בתשואת שוק - מחיר יעד של 45 ד'"

"בסך הכל מדובר בתוצאות מעט מאכזבות. אנו מחכים לשיחת הועידה לקבלת הבהרות נוספות מהחברה וממשיכים להמליץ על טבע בתשואת שוק במחיר יעד של 45 דולר", כך מסכמת היום (ה') סבינה פודבל, אנליסטית הפרמצבטיקה והתקשורת של לידר שוקי הון, בהמשך לפרסום דוחותיה הכספיים של טבע.

ענקית הגנריקה הישראלית סיכמה היום את הרבעון הרביעי של 2012 ואת השנה כולה עם הכנסות של 5.2 מיליארד דולר ברבעון החולף ו-20.3 מיליארד דולר בשנה כולה. אנליסטים בוול סטריט ציפו להכנסות רבעוניות של 5.26 מיליארד דולר והכנסות שנתיות של 20.34 מיליארד דולר. החברה הודיעה על הגדלת הדיבידנד הרבעוני שלה ב-15%.

בשורה התחתונה, דיווחה טבע על רווח של 1.32 דולרים למניה לעומת צפי מוקדם בוול סטריט לרווח של 1.33 דולרים. בשנה כולה הרוויחה החברה 5.35 דולרים למניה, לעומת צפי מוקדם לרווח של 5.36 דולרים למניה ב-2012.

"נראה כי המגמות שראינו במהלך השנה נמשכות, כאשר החדשות הטובות הן שישנם סימני התאוששות בעסקי הגנריקה באירופה", מציינים בלידר. "הירידה בהכנסות מעסקי הגנריקה בארה"ב לעומת השנה שעברה נובעת בעיקר מעובדה כי הרבעון הרביעי של 2011 היה חזק במיוחד והושפע לטובה משתי השקות גנריות גדולות, Zyprexa ו-Lipitor".

עוד מציינת פודבל כי "טבע ממשיכה לנקות את השולחן וביצעה במהלך הרבעון הפרשות לירידות ערך נוספות בסך של כ-495 מיליון דולר, הכוללות הפרשה לירידת ערך של ההשקעה בקיורטק, הפרשה לירידת ערך של תרופת ה-Gabitril בשל כניסת תחרות גנרית והפרשות לירידות ערך בקשר למתקן הייצור ב-Irvine".