התפתחות במכרז גאפ: יהושע TBWA ירכוש את המדיה

יהושע TBWA ירכוש את המדיה עבור כל מותגי קבוצת גוטקס, בהם זארה וברשקה

לפני כ-4 חודשים הודיעה רשת האופנה גאפ על פרידה ממשרד הפרסום אדלר-חומסקי, אך עדיין לא נבחר משרד פרסום חדש לטפל בתקציב. הסיבה לכך היא הדרך הלא שגרתית שבה בחרה הרשת לארגן מחדש את מערך הפרסום שלה.

ל"גלובס" נודע כי בגאפ הוחלט להפריד את כל נושא הקריאייטיב מרכש המדיה, וכדי לא לייצר אפילו זיקה עקיפה בין שני התחומים יצאה החברה ראשית למכרז מדיה, תוך שהיא מודיעה מראש למתעניינים כי מי שיוכל להתמודד בהמשך על תקציב הקריאייטיב הוא משרד שאיננו קשור בחברת המדיה שתיבחר.

מכרז המדיה לא כלל רק את המותג גאפ אלא את כל המותגים שמשווקת קבוצת גוטקס, שרכשה את גאפ לפני כשנה. הקבוצה כוללת מותגים כמו זארה, ברשקה, מסימו דוטי וכדומה. עם זאת, רובם אינם מפרסמים בהיקף כספי גדול, והיקף המדיה הכולל עומד על כ-4 מיליון שקל בשנה במחירים ריאליים.

עוד נודע כי מכרז המדיה כבר התנהל, ומי שנבחר לטפל בתקציב הוא פרסום יהושע TBWA. אמנם המשרד רוכש את המדיה שלו באמצעות חברת המדיה TMF, אך הוא הקפיד לאורך השנים להחזיק מחלקת מדיה פעילה בתוך הבית.

כאמור, לפני כ-4 חודשים הוחלט בגאפ להיפרד מאדלר-חומסקי, המלווה את הרשת מאז השקתה בישראל בשנת 2009. כבר מתחילת הדרך ברור היה שלא מדובר בתקציב גדול, אך המותג קסם למשרדים ולצרכנים.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי היקף הפרסום של גאפ עמד ב-2011 על כ-1.6 מיליון דולר במחירי מחירון, וב-2010 על כ-2.6 מיליון דולר.

יש להניח כי העובדה שהאלמנט הרווחי העיקרי בתקציב, המדיה, כבר סגור בפני המשרדים, יחד עם העובדה שרוב הקריאייטיב מיובא מחו"ל, לא יציבו בהתמודדות משרדים גדולים.