אריק קליין, "ממציא מדבקת הפלא", ייכלא ל-87 חודשים

קליין הורשע כי הוציא במירמה מיליוני שקלים מאנשי עסקים במסווה של פעילות עסקית ■ ישלם גם קנס של 50 אלף שקל ופיצוי של 200 אלף שקל לאנשים שהונה ■ שותפו ד"ר עמוס בוחניק, שזוכה מרוב האישומים, נידון לעבודות שירות

‎‎כ-3.5 שנים לאחר שנחשף ב"גלובס" כי המדבקה המהפכנית לחיזוי התקפי לב שהמציא אריק קליין היא לא יותר מתרגיל הונאה מתוחכם, גזר היום (ד') בית המשפט המחוזי בתל-אביב על קליין עונש של 87 חודשי מאסר בפועל (שבע שנים ורבע). זאת, בעקבות הרשעתו של קליין כי הוציא במירמה מיליוני שקלים מאנשי עסקים, במסווה של פעילות עסקית.

כמו כן הטיל השופט דוד רוזן על קליין קנס בסך 50 אלף שקל וחייב אותו לשלם פיצוי בסך 200 אלף שקל לאנשי העסקים שהונה‏‎.‎‏

על שותפו של קליין לחלק מהמעשים, ד"ר עמוס בוחניק, שזוכה מרוב האישומים נגדו והורשע במספר קטן של עבירות מירמה, גזר בית המשפט עבודות שירות‎.

קליין ריצה בעבר שני עונשי מאסר בגין עבירות מירמה שביצע. בהחלטתו היום לשלוח את קליין למאסר ארוך, לקח השופט רוזן בחשבון את עברו הפלילי העשיר.

"לאחר שריצה עונש מאסר בן 40 חודשים בגין מעשי מירמה, השתחרר קליין, ולא חלפו חודשים רבים, והוא החל לעסוק בפרשת מירמה אחרת", כתב השופט. "קליין לא השכיל ללמוד לקח מעברו, ושב וביצע את אותן עבירות כלפי אנשים תמימים, ששוכנעו להוציא מכספם לשם השקעה בחברה‏‎ ‎‏(‏SAFE SKY‏ - ח' מ') ובמוצריה החדשניים, פרי פיתוחו של קליין".

‏לדברי השופט, "מעלליו של קליין אינם נובעים אך מבצע-כסף אלא ממיני מניעים שמקורם באישיותו. נראה כי חרף תבונתו הרבה וכלל הכישרונות בהם ניחן, הוא אינו יכול לאותם דחפים החורצים בנפשו דרכים עקלקלות".

לזכותו של קליין כתב השופט כי הוא "בן אדם שניחן בסגולות רבות".

‎‎‏"הלך שבי אחרי קליין"

על ד"ר בוחניק כתב השופט בגזר הדין: "בוחניק הינו רופא שיניים, בן למשפחה שכולה, אב לחמישה וסב ל-15 נכדים. עדי האופי העידו רבות וטובות על אופיו ותרומתו לחברה. בוחניק הינו אדם נורמטיבי בעל מוניטין, שהלך שבי אחר קליין ורעיונותיו, ובדרכו זו נסחף לחוף בלתי מוכר לו".

השופט ציין כי בוחניק החזיר סכומים ניכרים לחלק מן המתלוננים שהשקיעו אצלו ואצל קליין, ובסך-הכול שיתף פעולה עם רשויות החוק ונטל אחריות על הנזקים שנגרמו למתלוננים נגדו.

סנגוריו של ד"ר בוחניק, עורכי הדין נתי שמחוני, אסף קליין ויואב סננס, מסרו כי "ד"ר בוחניק הלך שבי אחרי קסמו של קליין, האמין בו, ובכך היה חטאו. משכך, ונוכח התרשמותו החיובית מד"ר בוחניק והזכויות הרבות שעומדות לו, קיבל בית המשפט הנכבד את טענתו כי אין מקומו מאחורי סורג ובריח. אנו תקווה כי בכך יבואו לקיצם ייסוריו של ד"ר בוחניק, והוא יוכל להמשיך ולתרום לחברה, בעשייתו הברוכה כדרכו מאז ומתמיד". ‏‎‎‏

‏‎‎סלולרי הפועל ללא ‏SIM‏ ותוכנה לחיזוי שערי מטבע

טלפון סלולרי הפועל ללא כרטיס ‏SIM‏, מכשיר לזיהוי פדופילים באמצעות ‏DNA‏ ותוכנה לחיזוי שערי מטבע - אלה הם רק חלק מהמיזמים השקריים לכאורה, שאריק קליין הורשע בהמצאתם כדי להוציא מיליונים במירמה מאנשי עסקים שונים.

‏לפני כחודשים הרשיע בית המשפט המחוזי בתל-אביב את אריק קליין בעבירות רבות של קבלת דבר במירמה ובעבירות רבות של הוצאת צ'קים ללא כיסוי, זיוף מסמכים ושימוש במסמך מזויף. עם זאת, השופט דוד רוזן זיכה את קליין מכמה מהאישומים נגדו.

בוחניק, שזוכה מרוב האישומים נגדו, הורשע בביצוע 3 עבירות של קבלת דבר במירמה וב-5 עבירות של הוצאת צ'ק ללא כיסוי‎.‎‏

"קליין ובוחניק הציגו בפני אנשי עסקים מצג, לפיו החברה בבעלותם (‏SAFE SKY‏) קשרה קשרים וחתמה חוזים עם חברות בינלאומיות חובקות-עולם, בעלות שם ומוניטין. בסיומו של דיון הוחוור כי הנאשמים לא חתמו חוזה אחד מוגמר עם חברה כלשהי בארץ או בחו"ל בקשר למוצרים", כתב השופט דוד רוזן.

עוד נקבע כי "לא מוצר אחד מהמוצרים, ששימשו בסיס לכתב האישום נגד קליין ובוחניק, הושלם ייצורו לצורך הפצה מסחרית, להבדיל מתצוגה 'רעיונית' של מעין אב-טיפוס".

יתר על כן, נקבע כי "לא הוצגה ראשית ראיה שיש בכוחה כי לקליין ובוחניק ו/או לחברות בבעלותם הייתה תשתית ייצור או פיתוח לצורך שיווק מסחרי של מי מהמוצרים".

‏בית המשפט גם קבע כי קליין ובוחניק גרסו ואף הציגו בפני מספר אנשי עסקים מצב, כאילו בחשבונות בנק שבבעלותם בחו"ל הופקדו עשרות רבות של מיליוני דולרים. ואולם, "הנאשמים לא הציגו ולו ראשית ראיה כי ברשותם סכומי כסף שכאלה".

רקע: המדבקה לחיזוי התקפי לב שלא הייתה

ביוני 2009 פירסמו אריק קליין וד"ר עמוס בוחניק כי חברת הענק הבינלאומית ‏‎ MSI‎‏חתמה עמם על חוזה של מיליארדי שקלים בעבור מכירת הזכויות של מדבקה ייחודית ומהפכנית שהמציאו, שבכוחה לחזות מבעוד מועד התקפי לב.

ואולם, למחרת ההודעה על העסקה נחשף ב"גלובס" כי מדובר בתרגיל עוקץ: ‎התברר כי כלל לא נחתם חוזה עםMSI ‎‏ לרכישת "מדבקת הפלא", וכי החברה כלל לא פיתחה את המדבקה.

בכתב האישום, שבחלקו הורשעו קליין ובוחניק, גוללה הפרקליטות את הפרשה, אם כי הם לא הואשמו בגינה.

"במסגרת תוכניתו של קליין לקבל במירמה כספים רבים, ועל מנת לרמות באמצעות החברה‎SAFE SKY) ‎) משקיעים שונים, פירסמה החברה הודעה, ולפיה החברה פיתחה מדבקה ייחודית ומהפכנית, שבכוחה לזהות מבעוד מועד התקפי לב, וזאת בשעה שקליין ידע כי כלל לא פיתח מדבקה בעלת תכונות כאמור", נכתב בכתב האישום.