מנוע הצמיחה החדש של מאפיות אנג'ל: רשת בתי-קפה

בתי-הקפה של מאפיות אנג'ל יציעו מגוון מאפים לצד תפריט חלבי עשיר ■ מנכ"ל הפעילות: "יש לנו יותר מה להציע הן לזכיין והן ללקוח הסופי"

חברת מאפיות אנג'ל מבצעת שינוי ארגוני ומפתחת מנוע צמיחה חדש לחברה: בתי-קפה. בימים אלה פותחת החברה סניף בית-קפה במגדלי הבירה בירושלים, שיופעל באמצעות זכיין ויכיל 100 מקומות ישיבה. בית-הקפה יציע את מגוון המאפים והלחמים של אנג'ל, לצד ארוחות בוקר ותפריט חלבי עשיר.

הסניף החדש מסמן את הכיוון הברור שאליו שואפת הנהלת אנג'ל, והוא שינוי הקונספט של מרבית הסניפים הקיימים היום לקונספט של בית-קפה ופתיחת סניפים חדשים בקונספט החדש.

"יש תחרות מאוד גדולה בתחום העוגות, והיום חנות שרוצה להיות ייחודית במכירה של מוצרי מאפה, חייבת להוסיף לטווח המוצרים שלה אפשרות ישיבה של בית-קפה וגם טייק-אווי של קפה. כך זה עובד היום", מסביר יגאל חייט, מנכ"ל תחום קונדיטוריה ורשת חנויות אנג'ל. "אנחנו בשאיפה להפוך את החנויות למשולבות עם בית-קפה שיציע תפריט חלבי מגוון".

לדבריו, "לנו יש הרבה יותר להציע, הן לזכיין והן ללקוח הסופי, הן מבחינת עוגות במגוון גדול והן לחמים".

רשת חנויות אנג'ל מונה היום 31 סניפים, שארבעה מהם פועלים כבית-קפה. 16 מהסניפים מופעלים באמצעות זכיינים, והיתר הם בבעלות מלאה של החברה.

לדברי חייט, "לחנות מכירה קשה היום קצת להתקיים, ואם היא משולבת עם בית-קפה, מחזורי המכירה עולים. במידת האפשר נסב חנויות קיימות לבתי-קפה, אך לא כל חנות מתאימה לכך, כיוון שבית-קפה דורש שטחים יותר גדולים".

על-פי המודל העסקי, הזכיין יהיה חייב לרכוש את כל מוצרי המאפה והלחמים ממאפיות אנג'ל, אך בניגוד לרשתות הקפה, הוא ירכוש את יתר המוצרים באופן עצמאי, תוך התחייבות לעמוד בתפריט שמכתיבה החברה. פרט לכך, הזכיין ישלם למאפיות אנג'ל תמלוגים בגובה 5% מהמחזור.

חייט טוען כי לחברה יש יתרון על רשתות הקפה, כיוון ש"אנחנו מייצרים מיד ראשונה, כשלרוב הרשתות יש יצרני-משנה ללחמים ולמאפים. יש לנו היום גם יותר לחמים טרנדיים, כמו לחם שאור ממחמצת, לחם עינן ולחמים ייחודיים לנו, שבתי-הקפה הקיימים לא מסוגלים לתת להם מענה".

במקביל, מבצעת החברה שינוי ארגוני, שלדברי חייט משקף יישום המלצות של חברת ייעוץ. שני עובדים קודמו לדרגת סמנכ"ל, ומספר נוסף של עובדים בשדרה הניהולית החליפו תפקיד.