בדש: "על המוסדיים להיות אגרסיביים כדי לדאוג למשקיעים"

מנכ"ל פסגות בכנס סוכני ביטוח: "את המילה 'תספורת' יש להוקיע בשוק ההון הישראלי. אם הסדר החוב משרת בסופו של דבר את טובת ציבור החוסכים אז הוא יכול להיות הסדר טוב"

"יש הבדל מהותי בין הסדר חוב ל'תספורת'. את המילה 'תספורת' יש להוקיע בשוק ההון הישראלי. אם הסדר החוב משרת בסופו של דבר את טובת ציבור החוסכים אז הוא יכול להיות הסדר טוב. אם הוא משרת את טובת בעלי המניות הוא אינו כזה". כך אמר היום (ג') חגי בדש, מנכ"ל פסגות, בכנס סוכני ביטוח שערך בית ההשקעות בשיתוף עם "עדיף תקשורת".

לדברי בדש, על הגופים המוסדיים "להיות אגרסיביים ולעמוד על הרגליים האחוריות כדי לדאוג למשקיעים, ואני יכול להבטיח שנמשיך כך". בתגובה לשאלה מהקהל על כך שפסגות פעלו עד כה בהסדרים בצורה קולנית שאולי לא הטיבה עם החוסכים אמר בדש כי "אני בטוח שיש בעלי מניות שהיו מרוצים לולא פסגות היה מתנהג כפי שהתנהג. בהתנהגות שלנו שינינו את השוק".

בהקשר זה הוא הוסיף כי "לעתים כדי להשיג מטרה בסיסית, צריך ללכת על האקסטרים. אין לנו שום דבר נגד אף אחד, אלא מטרה אחת ויחידה: לדאוג שכספי הציבור יוחזרו לידיו. לפעמים צריך להיות יותר אגרסיביים ולעמוד על הרגליים האחוריות כדי לדאוג למשקיעים, ואני חושב שאנו נוקטים בגישה עניינית ופרגמטית, ואני יכול להבטיח שנמשיך כך, ובכל הכוח".

הוא הוסיף והתייחס לגישה האקטיביסטית שבית ההשקעות פסגות מוביל בהסדרי החוב בהם הוא לוקח חלק וציין כי "הסדר חוב שמשרת את הציבור יכול להיות הסדר טוב, אך הבעיה היא שלעתים הוא משרת רק את טובת בעלי השליטה בחברה, תוך התעלמות מהאינטרס של המשקיעים. פסגות תעשה כל שצריך על מנת למקסם את החזר החוב עבור המשקיעים".