קסטרו במו"מ לרכישת השליטה בהודיס, טופ טן וקרולינה למקה

‏בכך מאשרת ‏Hoddies‏ את החשיפה ב"גלובס" ■ מחזור מכירות של קבוצת ‏Hoddies‏ עומד על יותר מ-150 מיליון שקל בשנה, וכל 3 הרשתות רווחיות

‎‎חברת קסטרו נמצאת במשא-ומתן לרכישת השליטה (50.01%) בקבוצת ‏Hoddies‏ שבשליטת יוסי גביזון - כך דיווחה היום (ה') החברה לבורסה.

‏בכך מאשרת קבוצת ‏Hoddies‏ בעקיפין את החשיפה ב"גלובס", שלפיה היא מנהלת מגעים להכנסת שותף במחצית מהמניות.

‏הקבוצה כוללת 3 רשתות: רשת אופנת הבייסיק ‏Hoddies‏ (כ-40 סניפים), רשת האקססוריז ‏TOP TEN‏ (כ-40 סניפים) ורשת משקפי השמש קרולינה למקה (כ-30 סניפים).

‏‏גביזון הוא בעל השליטה בכל אחת מהרשתות, אך יש לו שותפים שונים בכל אחת מהן. על-פי ההערכות, מחזור מכירות של קבוצת ‏Hoddies‏ עומד על יותר מ-150 מיליון שקל בשנה, וכל 3 הרשתות רווחיות.

קסטרו לא פירטה את הסכום שהיא צפויה לשלם עבור המניות, וציינה כי הוא ייקבע בהתאם לביצועי הרשתות.

‏אם העסקה תיחתם, תהיה זו עסקת הרכישה הראשונה של קסטרו, שמחפשת מזה זמן רב מנועי צמיחה. היום כל פעילותה של קסטרו מתרכזת במותג וברשת קסטרו. למרות התחרות המתגברת, קסטרו מצליחה לשמור על מעמדה ואפילו לחזק את המותג.

בעבר החזיקה קסטרו ברשת התכשיטים ‏DIVA‏, אך סגרה אותה לאחר שהרשת לא צלחה. גם ניסיון יציאתה של קסטרו לחו"ל לא צלח, והחברה סגרה כליל את הפעילות הבינלאומית.

קסטרו נהנית היום ממעמד חזק מול קבוצות הקניונים, ובסקר שערך "גלובס" בקרב 40 מנכ"לי קניונים, נבחרה המותג קסטרו כמותג האופנה הישראלי המועדף עליהם.

‏גביזון החל את דרכו בחו"ל, במכירה של משקפי שמש ובעיצובם יחד עם בת זוגו. הוא נחשב ליזם בעל קשרים ויכולת ייצור במזרח במחירים נמוכים. היתרונות האלה סייעו לו בפיתוח 3 הרשתות בישראל, שרושמות הצלחה.

‏קודם לכן נעשו פניות לבעלי עסקים בישראל, והוצע להם לרכוש את מלוא המניות ברשת ‏Hoddies‏. כפי הנראה, הרצון למכירה נובע מרצון לממש רווחים. ‏

האחזקה העיקרית של הקבוצה היא רשת ‏Hoddies‏. גביזון רכש את הרשת עם שותפים לפני 4 שנים, והיא מנתה בעת הרכישה 7 סניפים בלבד. כיום מונה הרשת 37 סניפים, ובשנת 2011 הגיע הפדיון שלה ל-105 מיליון שקל. לדברי החברה, הרשת רווחית. ‏

במידה רבה, ‏Hoddies‏ נהנית מפירות ההצלחה של רשת ‏S.WEAR‏. האחרונה הצליחה להפוך את הבייסיק לאופנה איכותית ולגבות פרמיה גבוהה במיוחד. כל שנשאר ל-‏Hoddies‏ הוא להעתיק את הקונספט ולהציע איכות במחירים נמוכים יותר, וזה בדיוק מה שהרשת עשתה.

מי שמסתובב בחנויות של ‏Hoddies‏ ו-‏S.WEAR‏ יכול אפילו להתבלבל מהעיצוב הדומה. ‏Hoddies‏, שנכנסה לשוק כאנדרדוג, הפכה למתחרה משמעותית של ‏S.WEAR‏. ‏

"הקהל מצביע ברגליים. בניגוד למתחרה שלנו, אנחנו פונים לכל העם ולא רק לבעלי יכולת גבוהה. האיכות היא ברמה של המתחרה. זה סיפור של מחיר. רווח גולמי נמוך ומכירות של כמויות", אמר ל"גלובס" לפני חודשים אחדים מנכ"ל ‏Hoddies‏, ניצן ישראלי. ‏

מנצלים את כושר הייצור במזרח ‏

גביזון הוא שועל ותיק במערכות הייצור במזרח אסיה, והוא מייצר היום גם מותג פרטי במשקפיים ואקססוריז עבור מותגים בינלאומיים. יכולות הייצור שלו באו לידי ביטוי בהרחבת המגוון ברשת ‏TOP TEN‏ וכן בהקמת קרולינה למקה. ‏

קרולינה למקה פועלת באמצעות דוכנים בקניונים ומציעה מגוון משקפי שמש בעיצובה של קרולינה למקה, בת זוגו של גביזון. מחירי המשקפיים נעים בין 99 ל-199 שקל ליחידה. ‏

בבסיס הרשת עומד הרצון לנצל את כושר הייצור במזרח לטובת מכירה במחירים נמוכים יחסית בשוק, ועל-ידי כך לנגוס ברשתות משקפי השמש דוגמת אירוקה ו-‏X-RAY‏ וכן במכירות משקפי השמש ברשתות האופטיקה. ‏

בעת השקת הרשת אמר ל"גלובס" יובל שני, מנכ"ל קרולינה למקה ואחד מבעלי המניות: "אנחנו באים לעשות סדר יום חדש. הישראלים רגילים לשלם בעונת הקיץ 300 שקל ויותר על מותגי משקפי השמש הפרטיים של הרשתות. אנחנו נציע מחירים אחידים לאורך כל השנה, ואנו מקווים שזה ישנה את תפיסת הלקוח, שיבין שהוא יכול לקנות משקפיים איכותיים ואופנתיים במחירים לכל כיס". ‏

תחילה תכננה הקבוצה לפתוח 20 נקודות מכירה, אך אלה כבר גדלו לכ-30 סניפים. ‏

גביזון הכחיש לחלוטין את הדברים. ‏‏