מבחני הלחץ: האם הבנקים בארה"ב ישרדו "ארמגדון כלכלי"?

לפי תוצאות הסבב הראשון של מבחני הלחץ שערך ה'פד' לבנקים הגדולים בארה"ב, 17 מתוך 18 הבנקים הצליחו לשמור על יחס הון ליבה שעומד בדרישות המינימום ■ האם זה ימנע קריסה דומה לזו של ליהמן ברדרס?

סימן נוסף להתאוששות הכלכלית המתונה של ארה"ב. הפדרל ריזרב פרסם אמש (ד') לאחר המסחר בוול סטריט את הסבב הראשון של תוצאות מבחני הלחץ השנתיים שערך לבנקים הגדולים בארה"ב. לפי הודעת ה'פד', 17 מתוך 18 הבנקים הגדולים במדינה יצליחו לשמור על יציבות פיננסית במקרה של משבר כלכלי ומיתון חמור וישמרו על הון עצמי שגבוה מדרישת המינימום של רשויות הרגולציה.

מבחני הלחץ שעורך הבנק המרכזי של ארה"ב נועדו לבחון את חוסנהה של המערכת הפיננסית בארה"ב במקרה של משבר כלכלי. זאת, כדי למנוע קריסה נרחבת של בנקים במדינה, כדוגמת ליהמן ברדרס ועשרות בנקים אחרים שקרסו בעקבות משבר הסאב-פריים ב-2008.

לפי הנתונים, רק בנק Ally Financial, לא הצליח לעמוד במבחני הלחץ ובתרחיש הקיצון הוא לא הצליח לשמור על יחס הון ליבה של 5% (Tier 1). בנק ההשקעות מורגן סטנלי, לעומת זאת, הצליח לשמור על "כרית ביטחון" בשיעור של 5.7% בעוד גולדמן זאקס שמר על יחס הון של 5.8%.

חרך תרחישי הקיצון ששירטט הבנק המרכזי, מרבית הבנקים הצליחו לשמור על דרישות ההון המינימליות של ה'פד' וזהו סימן טוב המצביע על בריאות המערכת הפיננסית", אומר סקוט סיפרס, מנהל בחברת O’Neill & Partners.