מנצ'סטר יונייטד רוצה מיליארד ליש"ט מנייקי

מועדון הכדורגל וענקית הלבשת הספורט נכנסו למו"מ על הארכת ההסכם ביניהם; הכיוון של "השדים האדומים": 100 מיליון ליש"ט לעונה, בחוזה ל-10 שנים

נמשכים המגעים בין מנצ'סטר יונייטד לנייקי על הארכת חוזה ההלבשה בין הצדדים. ענקית הלבשת הספורט ומועדון הכדורגל האנגלי חתמו ב-2002 על הסכם ל-13 שנים, במסגרתו מקבלים "השדים האדומים" 303 מיליון ליש"ט. "הטיימס" מפרסם השבוע כי בכוונת משפחת גלייזר, הבעלים האמריקאים של הקבוצה, לדרוש בחוזה החדש מיליארד ליש"ט ל-10 שנים, ובמקביל להתחיל אותו כבר בשנה הבאה (2014), למרות שהחוזי הנוכחי בין הצדדים יסתיים רק ב-2015.

הצדדים נמצאים כעת בחצי שנה במהלכה הם יכולים לקיים אחד עם השני מו"מ בלעדי. בתום תקופה זו, תהיה רשאית יונייטד לקבל הצעות מחיר על חסות הלבשה מחברות אחרות, דוגמת פומה ואדידס - אם כי נייקי עדיין תחזיק באופציה להשוות כל הצעה שתתקבל.

ביונייטד יטענו כי הפכו במהלך עשר השנים האחרונות למותג גלובלי ענק, הרבה יותר גדול ממה שהיו ב-2002, ולכן הם ראויים לקבל כ-100 מיליון ליש"ט בשנה מנייקי. מנגד, התאגיד צפוי להשתמש בקלף מיקוח לפיו ברצלונה וריאל מדריד, המועדונים מספרד, עקפו בשנים האחרונות את יונייטד בתחום מכירת המרצ'נדייז.