הדילים לנופש שמציעות חברות האשראי יחסכו לכם מאות שקלים

כל חברות האשראי מצרפות לדפי החשבון החודשיים הצעות לעסקאות נופש ■ ההנחות מגיעות גם ל-17% מהמחיר הרגיל, אלא שלקוחות המתקשרים לסוכנויות הנסיעות צריכים לדרוש אותן, משום שנציגי השירות לא תמיד מנדבים מידע

אם גם אתם נוהגים להשליך לפח את חוברת ההטבות החודשית המדוורת של חברת האשראי מבלי לעיין בה, תופתעו לגלות שמבצעי התיירות המוצעים שם לעיתים משתלמים. מבדיקת "גלובס" מתברר כי הדילים משקפים הנחות של 3%-17% שלרוב לא ניתן להשיג אם מזמינים אותם ישירות מהספקים, קרי סוכנויות נסיעות ובתי-מלון.

כך למשל, בחוברת ההטבות למחזיקי ישראכרט, לילה לזוג בסוף שבוע שלפני פסח (בתאריכים 22-23 במארס) על בסיס פנסיון מלא בחדר סטנדרטי במלון שפיים הוצע בחודש האחרון במחיר של 1,190 שקל.

לעומת זאת, בסוכנות הנסיעות "תור פלוס", ספקית הדיל הספציפי לישראכרט, אותה עסקה הוצעה ב-160 שקל יותר: 1,450 שקל לזוג. וגם אם מתפתים לקנות את המנוי המשפחתי של "תור פלוס" תמורת 40 שקל למשפחה, כפי שהציעו לנו במוקד השירות של הסוכנות, עדיין הדיל דרך חברת האשראי זול יותר ב-100 שקל.

גם טיסה לאילת עד ל-23 במארס זולה יותר למחזיקי כרטיס לאומי קארד וישראכרט: החל מ-180 שקל מנתב"ג והחל מ-240 שקל משדה דב לכיוון אחד. זאת לעומת 260 שקל ו-290 שקל בהתאמה למי שאינו לקוח לאומי קארד וישראכרט.

במקרים אחרים מצאנו שלא ניתן לקנות את אותן חבילות נופש כפי שהן מוצעות ללקוחות ישראכרט. כך למשל, כפר הנופש תאי וילג' בצפון, מציע ללקוחות החברה חבילה זוגית הכוללת לילה על בסיס ארוחת בוקר, ארוחת ערב במסעדת "פגודת הירדן", זוג כרטיסי כניסה לאתר החרמון וטיפול מסאז' זוגי של 30 דקות - ב-700 שקל.

אולם, בשיחת לקוח סמוי עם מוקד ההזמנות של כפר הנופש נאמר לנו כי מדובר בדיל שנתפר במיוחד לישראכרט, וכל היתר נדרשים לשלם בנפרד על כל מרכיב בחבילה, מה שכמובן מייקר את כל העסק.

אגב, לילה לזוג על בסיס חצי פנסיון, ללא קשר לחבילה כזו או אחרת, עולה בכפר הנופש 600 שקל.

משתלם גם לחו"ל

מגמה דומה מצאנו גם בדילים לחו"ל. כך למשל, בחוברת ההטבות למחזיקי כרטיס לייף סטייל מוצעת חופשה משפחתית להולנד בפסח, הכוללת טיסות הלוך ושוב, 7 לילות בכפר הנופש droompark hooge veluwe על בסיס לינה בלבד ו-3 לילות נוספים במלון blyss באמסטרדם על בסיס ארוחת בוקר, ב-790 אירו (כ-3,850 שקל) לאדם במשפחה בת 5 נפשות (כ-19,250 שקל לכל המשפחה).

במוקד השירות של איסתא, ספקית החבילה ללייף סטייל, הציעו לנו את אותה חופשה ב-820 אירו (כ-4,000 שקל לאדם וכ-20,000 שקל למשפחה). כלומר, 30 אירו (כ-146 שקל) יותר לאדם ו-150 אירו (כ-732 שקל) לכל המשפחה.

חיסכון של 81 אירו (כ-395 שקל) לאדם מצאנו גם בדיל לבודפשט הכולל טיסות, העברות למלון ו-4 לילות במלון Hilton buda על בסיס ארוחת בוקר תמורת 400 אירו (כ-1,950 שקל) לעומת 480 אירו (כ-2,342 שקל) באיסתא (רלבנטי עד אמצע מארס).

אז למה לא?

למרות האמור, גורמים בענף התיירות טוענים כי לא כדאי להתפתות לקנות חופשה כלקוח של חברת אשראי, כיוון ש"תיירות זה עניין של היצע וביקוש. ולפעמים, אם התפוסות והביקושים נמוכים, ובעיקר מחוץ לעונות השיא, אפשר למצוא דילים אטרקטיביים".

אחרים טוענים כי מאחר שההנחות המוצעות בדילים של חברות האשראי אינן גבוהות במיוחד - על-פי בדיקת "גלובס" נעות סביב 4%, 11% ו-17% - ניתן להשיג מחירים דומים ואף זולים יותר אם מזמינים למשל חופשה מקבילה דרך אתרי האינטרנט של סוכנויות הנסיעות או בתי-המלון, שחלקם (לא כולם) מזכים בהנחה נוספת של 5%.

לא שאלת, לא קיבלת

אבל בישראל כמו בישראל, צריך לדעת לשאול ולדרוש. בחלק מסוכנויות הנסיעות שאליהן פנינו כלקוח סמוי, לא טרחו לשאול אותנו אם אנחנו לקוחות של חברת אשראי כזו או אחרת כששאלנו באופן כללי אם יש הנחות ומבצעים, ומיהרו למכור לנו את החופשה במחיר הגבוה.

כך למשל, בסוכנות הנסיעות המקוונת הדקה ה-90 הציעו לנו לילה באמצע שבוע בחודש מארס במלון כפר גלעדי על בסיס חצי פנסיון וזוג כרטיסי כניסה לחרמון ב-750 שקל לזוג. זאת, בעוד שאותה חופשה מוצעת דרכם במסגרת הטבה של ישראכרט ב-70 שקל פחות: 680 שקל לזוג.

כששאלנו את המוקדן אם יש הנחה למחזיקי ישראכרט, קיבלנו את התשובה המוזרה: "כפר גלעדי לא מנדב מידע על מבצעים של ישראכרט".

כשהתעניינו בחבילת נופש זוגית אחרת שישראכרט מציעה דרך הדקה ה-90 בכפר הנופש רמות וכוללת, תמורת 1,000 שקל, לינה באמצע השבוע בסוויטה על בסיס ארוחת בוקר כולל עיסוי זוגי - אמרו לנו במוקד השירות של הדקה ה-90: "אנחנו לא עובדים עם כפר הנופש הזה".

בדקה ה-90 גם לא ידעו על הדיל שלהם עם ישראכרט במלון לאונרדו קלאב אילת, הכולל שני לילות (בתאריכים 28 בפברואר-2 במארס) על בסיס 'הכול כלול' והופעה של אייל גולן ב-1,900 שקל לזוג. "אין לנו דבר כזה", אמר לנו המוקדן - והציע חבילה זהה לחלוטין ב-1,940 שקל.

אין הנחות? דווקא יש

תמונת מצב דומה מצאנו גם באופיר טורס, שבמסגרת ההטבות ללקוחות אמריקן אקספרס, סוכנות הנסיעות מציעה הנחה של 75 אירו למזמינים חופשת סקי באיטליה והנחה של 50 אירו לזוג למזמינים חופשת סקי בבולגריה. אולם בשיחה עם הסוכנות נאמר לנו בצורה חד-משמעית וחסרת סבלנות: "אין הנחות ללקוחות אמריקן אקספרס. המחירים הם לכולם, והם כבר אחרי הנחה".

גם באיסתא נתקלנו בתופעה דומה, אם כי שם לפחות בדקו ואחר-כך התנצלו. תחילה מוקדנית השירות אמרה שאין מבצע של ישראכרט על הדיל המשפחתי להולנד כמפורט לעיל. אחרי שהתעקשנו שיש הנחה של 732 שקל, הסכימה המוקדנית לבדוק זאת, ואחרי הבדיקה התנצלה: "את צודקת. יש הנחה למחזיקי ישראכרט".

בסוכנות הנסיעות אשת ביזנס סנטר הפתיעו לטובה, כשמוקדנית השירות שאלה אותנו מיד האם אנחנו לקוחות לאומי קארד, אבל זה לא עזר כי חבילת הנופש ברומא המוצעת למחזיקי לאומי קארד עד 14 במארס במחיר של 540 אירו לאדם שבגינה התקשרנו - אזלה.

לא לקוח? לא נורא

סוכנות הנסיעות אשת טורס הייתה היחידה שאפשרה לנו לרכוש חופשה במלון הילטון מלכת שבא וליהנות ממחיר השמור ללקוחות כאל: 680 שקל ללילה על בסיס ארוחת בוקר בהזמנת שני לילות באמצע שבוע ו-3 לילות בסוף שבוע, זאת למרות שהצגנו עצמנו כלקוחות של חברת אשראי אחרת.

שאלנו אם אנו יכולים לשלם בישראכרט ולקבל את המחיר המיועד ללקוחות כאל, והתשובה הייתה: "אם את רוצה לסגור, אני צריכה לבדוק". דקות ספורות לאחר מכן חזרה המוקדנית והשיבה: "כן את יכולה". אגב, המחיר הרשמי למי שלא מחזיק כאל הוא 890 שקל ללילה.

גורמים בענף התיירות אינם מופתעים מהממצאים. לטענתם, "לקוח רציני שבאמת רוצה לסגור כאן ועכשיו, יקבל הנחות השמורות כביכול בבלעדיות לחוג לקוחות מסוים".

תגובות

* ישראכרט:

"ישראכרט משקיעה את מירב המאמצים והמשאבים על מנת שלקוחותיה יקבלו את ההטבות המשתלמות ביותר בישראל. הדקה ה-90 הינו ספק גדול ותיק של החברה, והופתענו לקבל תלונה ברוח זו. ישראכרט מזמינה כל לקוח אשר נתקל בהתכחשות להטבה, מול כל ספק כלשהו, לפנות לחברה והנושא יטופל במיידי".

* כאל:

"מבדיקה שערכנו עולה כי נציג 'אשת טורס' מסר מידע שגוי, וכל שכן חודדו הנהלים מולו ומול יתר הנציגים. נציין כי לקוחות כאל ממשיכים ליהנות ממחירים הזולים בכ-15% מהמחיר הרגיל באמצעות 'אשת טורס'".

* אמריקן אקספרס:

"אמריקן אקספרס ובתי העסק המעניקים הטבות עומדים מאחורי כל המפורסם. המקרים נובעים מטעות שתוקנה. במקרים דומים המתרחשים לעתים רחוקות ומובאים לידיעתנו, הלקוחות מטופלים לשביעות-רצונם. אנו רואים חשיבות בגיבוש הטבות גם עם גורמים בפריסה ארצית כמו אופיר טורס, כדי שלקוחותינו יוכלו ליהנות מהן".

* אופיר טורס:

"כל ההטבות שניתנו לאמריקן אקספרס מועברות לכל הסניפים. אנו מעדכנים את כל מנהלי הסניפים והעובדים בסניפים - גם בדיוור וגם בשיחות ועידה. לא נתקלנו עד היום בבעיה או בתלונה של לקוחות שלא קיבלו את ההטבות שמגיעות להם, בכפוף לפרסומים ולהנחיות שמצורפות לפרסום".

* הדקה ה-90:

"מאות מימשו בהנאה ובהצלחה את המבצע עם חברת ישראכרט. איננו מכירים את המקרה הספציפי, אך נבדוק לעומק את הטענות. כל השיחות למוקד ההזמנות הטלפוני שלנו מוקלטות, על מנת שנוכל לתת את השירות הטוב והמהיר ביותר. בכל מקרה של אי-הבנה, נבדוק כל מקרה לגופו, ונציגי השירות שלנו ישמחו לתת מענה".

* אשת טורס:

"המדובר במבצעים והנחות המיועדים לחברת כאל בלבד. ייתכן שנפלה טעות של עובד חדש שנקלט לאחרונה במוקד אשת טורס, לרגל תחילת העונה החמה. אשת טורס חידדה את הנהלים בקרב סוכני המכירות הוותיקים והחדשים, ונפעל כדי שטעות זו לא תישנה".

עסקאות הנופש של חברות האשראי
 עסקאות הנופש של חברות האשראי