נילסן: צמיחה של 6.9% במכירות המשקאות מתחילת השנה

בחודשיים הראשונים של השנה מכירות המזון עלו ב-2.5%; מכירות טיפוח הבית צמחו ב-6.2% ■ נמשכה מגמת ההיחלשות של רשתות השיווק שופרסל ומגה

מכירות המשקאות בישראל צמחו מתחילת השנה ב-6.9%, צמיחה הכפולה מהצמיחה של כלל השוק, שהסתכמה ב-3.2% בלבד - כך עולה מנתוני חברת המחקר נילסן. בחודשיים הראשונים של השנה מכירות המזון עלו ב-2.5%, מכירות טיפוח הבית צמחו ב-6.2%, ומכירות מוצרי טיפוח הפרט רשמו עליה נמוכה של 2.1%.

בשבועות האחרונים ניכרת פעילות רבה שבאה לידי ביטוי במבצעי מכירה של משקאות ברשתות השיווק. גם עיתוי חג פורים, שחל אשתקד בחודש מארס, סייע להגברת המכירות.

בנילסן אומרים כי ניכרת מגמה מעורבת בפברואר 2013 ברמת המחירים, וכי מחירי הטיפוח בעלייה, ואילו מחירי המזון והמשקאות בירידה מועטה.

בחודש פברואר נמשכה מגמת הקטנת הצריכה של מעדני החלב ומחיות הפרי, שרשמו ירידה כמותית של 11%. בשל עליית המחיר, הירידה הכספית הסתכמה ב-3% בלבד.

קטגוריות נוספות שבהן ניכרת ירידה במכר הכמותי הם שימורי הדגים (4%-), מים מינרליים (4%-), שמן וחומץ (3%-). הצמיחה הגבוהה ביותר נרשמה בקטגוריית היוגורט הלבן, שגדלה כמותית ב-8%, אך בשל שחיקה במחיר, המכר הכספי עלה ב-1% בלבד.

חג הפורים הביא לצמיחה כמותית של 8% במכירות החטיפים המתוקים ושל 6%-7% במכירות העוגיות והביסקוויטים והחטיפים המלוחים.

נראה כי מזג-האוויר החמים הקפיץ גם את מכירות הגלידה והשלגונים, שעלו כמותית ב-7% בפברואר מול עלייה כספית של 5%. קטגוריות נוספות שרשמו צמיחה כמותית הן ביצים (5%+), ירקות קפואים (5%+), וסלטים ארוזים (3%+).

בחודש פברואר האחרון נמשכה מגמת ההיחלשות בכוחן של רשתות השיווק הגדולות - שופרסל ומגה, שהחזיקו יחד בנתח שוק של 43.9%, לעומת נתח שוק של 44.9% בפברואר אשתקד. נראה כי מקור עיקר ההיחלשות הוא ברשת מגה. כוחן המצרפי של יתר רשתות השיווק עולה מ-37.7% בפברואר אשתקד לנתח שוק של 39% בחודש שעבר.

על-פי נתוני נילסן, בפברואר 2013 נרשמה היחלשות קלה בכוחם של 10 ספקי המזון והצריכה המובילים, אם כי אלה החזיקו עדיין יחד בנתח שוק של 54.4% (לעומת 54.7% בפברואר 2012).

שיעור שינוי כספי
 שיעור שינוי כספי