האוצר בביקורת חריפה על מנכ"ל משרד התקשורת

ביקורת באוצר על מנכ"ל משרד התקשורת עדן בר טל, שהאשימם באי-הקמת רשות תקשורת: "איפה הוא היה בשנים האחרונות כשדחפנו להקמתה של הרשות?"

ביקורת חריפה במשרד האוצר על דבריו של מנכ"ל משרד התקשורת, עדן בר טל, אתמול (ג') בכנס קיסריה, מהם השתמע כי הוא מאשים את משרד האוצר על כך שלא קמה רשות תקשורת בישראל.

בר טל ניסה אחר-כך לטעון כי התכוון למקרים בעבר בהם ניסה האוצר להכפיף את רשות התקשורת אליו ועל-ידי כך לרסק את עצמאותה של הרשות.

גורם בכיר באוצר אמר בתגובה לדבריו של בר טל כי הם מופרכים וללא קשר למציאות. לדברי הבכיר, בממשלה האחרונה ניסה משרד האוצר לדחוף להקמתה של הרשות בשיתוף פעולה עם משרד התקשרות, ואף היה שותף לניסוח הצעת החוק שהתגבשה על-ידי משרד התקשורת, כך שלא ברור בכלל מדוע החליט בר טל לרמוז לאשם של האוצר בנושא.

"איפה הוא היה במהלך השנים האחרונות בנושא, ולמה לא קמה הרשות - זה משהו שהוא צריך לתת עליו תשובות, ודי לחכימא ברמיזא", אמרו באוצר.

כפי שנחשף ב"גלובס", אגף התקציבים הציע לראש הממשלה בנימין נתניהו שבמסגרת המגעים הקואליציוניים, ראש הממשלה ידרוש להכניס סעיף מחייב בהסכמים, ולפיו תוקם רשות תקשורת בישראל בתוך כשנה. האוצר הציע שלא ימונה שר בתקופת הביניים, והמשרד ינוהל תחת ראש הממשלה עד שיושלמו הליכי החקיקה וניתן יהיה להקים את הרשות החדשה.

על-פי הערכות אלה, בר טל רוצה להישאר מנכ"ל תחת משרד ראש הממשלה, וזאת במטרה להמשיך ולהתמנות לתפקיד יו"ר רשות התקשורת לכשתוקם.

נזכיר כי בר טל אמר רק לאחרונה שהוא מתכוון לפרוש מתפקידו ורוצה לעזוב את התפקיד, אך כרגע נראה כי הוא ממתין להתפתחויות כדי להחליט על המשך צעדיו.

חילוקי דעות

ממשרד התקשורת נמסר בתגובה: "הדברים אינם מדויקים. עם כניסת שר התקשורת משה כחלון לתפקידו, הוא הורה על הכנת הצעת החוק להקמת רשות תקשורת. משרד התקשורת הכין הצעת חוק, ומנכ"ל המשרד בדק עם משרדי המשפטים והאוצר את עמדתם בנושא.

"חילוקי הדעות העיקריים עם משרדי המשפטים והאוצר היו בנושא 'עצמאות' הרשות. שני המשרדים דגלו בכפיפות הרשות אליהם מבחינה תקציבית ומשפטית. עתה הודיע משרד האוצר על הסכמתו העקרונית ל'עצמאות' התקציבית של רשות התקשורת.

"משרד התקשורת מברך ומעריך את עמדתו החדשה של משרד האוצר ורואה בה צעד חשוב קדימה בדרך להקמת רשות תקשורת עצמאית בישראל, כמו במתוקנות במדינות העולם".