BriefCam גייסה 6.5 מיליון דולר בהובלת מוטורולה

הפטנט של החברה - Video Synopsis - מאפשר צפיה מהירה בסרטי וידיאו ע"י עריכת מעין אינדקס לאירועים שהתרחשו במהלך הסרט

ספקית הפתרונות לסקירה מהירה של וידיאו, BriefCam, הודיעה היום על סבב השקעות נוסף בחברה, שלישי במספר, אותו מובילה קרן MSVC, זרוע השקעות ההון סיכון של חברת מוטורולה סולושנס, בגובה 6.5 מיליון דולר.

בגיוס משתתפים גם המשקיעים הנוספים בחברה, קרן ההון סיכון אביב, חברת Rimage, וקופת התגמולים לעובדי האוניברסיטה העברית בירושלים. עד כה גייסה החברה כ-15.3 מיליון דולר.

את BriefCam הקימו ב-2008 פרופסור שמואל פלג, גדעון בן צבי וד"ר ירון כספי, והיא מנוהלת ע"י דרור אירני. הפטנט של החברה - Video Synopsis - מאפשר צפיה מהירה בסרטי וידיאו ע"י עריכת מעין אינדקס לאירועים שהתרחשו במהלך הסרט.

לטענת החברה, ניתן להמיר אירועים שצולמו במשך שעות לתקציר של מספר דקות. הפתרונות של BriefCam מיועדים בעיקר לצרכי אבטחה ולקוחותיה, בהתאם, כוללים גופי משטרה, צבא, בקרת גבולות ונמלי תעופה, רכבות, בנקים וכדומה.

זו ההשקעה השנייה של מוטורולה סולושנס בחברת סטארט-אפ בישראל מאז פיצולה של מוטורולה לשתי חברות: מוטורולה מוביליטי, ומוטורולה סולושנס בתחילת 2011. בעוד החלק ה"סקסי" יותר, מוטורולה מוביליטי, נמכרה לגוגל בתמורה לכ-12.5 מיליארד דולר בקיץ 2011, הפעילות של מוטורולה סולושנס מתמקדת בצדדים היותר "אפורים" של המרחב הטכנולוגי, והיא אחת מספקיות תשתיות התקשורת הגדולות בעולם, עם מוצרים כגון טכנולוגיות שליטה ובקרה בזמן אמת, מעקב אחרי תגי RF, פיתוחים בתחום הווידיאו ועוד.

BriefCam משלימה את פורטפוליו הפתרונות הזה ולדברי מנהל הפעילות בישראל של הקרן, בועז אור-שרגא: "הגידול המשמעותי בכמות נתוני הוידיאו הנאספים מדי שנה מספק הזדמנויות חדשות לתחום ביטחון הציבור ולתעשיות נוספות". בחברה יש כ-30 עובדים ולדברי המנכ"ל אירני התוכנית היא להגדיל את מספר העובדים ל-40 עד סוף 2014.