עו"ד קוסטליץ: "ליברמן הוא לקוח אידיאלי שנותן לך יד חופשית"

לעו"ד ירון קוסטליץ, שותף במשרד יעקב וינרוט, יש רק מילים טובות על הבוס: "מעבר לעובדה שהוא מבריק, מרשימה אותי היכולת שלו להכיל אנשים במצוקה ברגעים הכי קשים שלהם" ■ על הלקוח מיכאל צ'רנוי: "נעשה לו עוול"

"זכיתי לטפל בתיק של אביגדור ליברמן מיוני 2007. הוא נחקר סדרתי מאז 1996, מרגע שהפך למנכ"ל משרד ראש הממשלה. חקירות נפתחו ונסגרו. המרכזית שבהן נפתחה ב-2000 ונסגרה בדצמבר 2012 בהחלטתו המפורטת של היועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין, לאחר השימוע שקיים לנו. זה סיפוק אדיר, שטענות שאנו טוענים מתקבלות. אין סיפוק גדול מזה לסנגור, ממש בבחינת 'יגעת ומצאת - תאמין'".

כך אומר בשיחה עם "גלובס" עו"ד ירון קוסטליץ, שותף במשרד יעקב וינרוט, המתמחה במשפט פלילי, דיני ראיות, ליטיגציה, משפט מינהלי וצבאי ודיני תעבורה.

לדבריו, "כשקראנו את חומר הראיות בתיק ליברמן, האמנתי בכל ליבי שנצליח לשכנע שהראיות שוללות את התזה התביעתית. כשאני אומר 'שוללות', אני מתכוון לסגירה מהותית, לא מחמת הספק, שמפריכה את החשדות. וכך אירע.

"ליברמן עצמו הוא לקוח אידיאלי. נותן לך יד חופשית בניהול הזירה המשפטית. מענטש".

היכולות של וינרוט

מאז 2005 משמש קוסטליץ, כאמור, כשותף במשרד יעקב וינרוט. על הבוס יש לו רק מילים טובות. "היכולות של יעקב מופלאות", הוא אומר. "מעבר לעובדה שהוא מבריק, מרשימה אותי היכולת שלו להכיל אנשים במצוקה ברגעים הכי קשים שלהם.

"מגיעים אלינו אנשים שזקוקים לטיפול נמרץ משפטי. מטבע הדברים הם מצויים בשפל רגשי, ויעקב מצליח להכיל אותם ולתת להם אור. לא אור מדומה, לא תקוות-שווא. הוא ניחן ביכולת רגשית, באמפתיה מאוד מיוחדת בעיניי".

לדברי קוסטליץ, "גם לי, מעבר להיותי משפטן, חשוב להפיח חיים באדם שמולי. אני מאוד מאמין בטענות שאני טוען. אני מייצג נאשמים בעבירות צווארון לבן. העבודה מרתקת, משום שהסנגור חייב לשמור על חדות בכל שנייה משלבי המשפט, ולא יעזרו 99 אחוזי חדות אם פספסת באחוז אחד.

"נקודת הפתיחה שלי כסנגור חלשה, כי הוגש כתב אישום נגד הלקוח שלי. וזו נטייה טבעית של כולנו, למרות חזקת החפות, שתהיה לנו דעה קדומה נגד אותו אדם מעצם הגשתו של כתב האישום. בניגוד לעובדה המקצועית שאין בו שום ערך ראייתי, הוא רק משקף את מסמך הטענות של התביעה. ולכן, המשפט 'אין עשן בלי אש' מאוד בעייתי".

העוול של צ'רנוי

"אנחנו מייצגים את מיכאל צ'רנוי שנים", אומר קוסטליץ. "מדובר ביהודי אמיד שעלה מרוסיה ב-1994, ובמשך 4 שנים משטרת ישראל האזינה לשיחותיו בהאזנות סתר טלפוניות ובהאזנות נפח. במשטרה הייתה פוביה שעם העלייה מרוסיה עלו הרבה פושעים, ובעטיה הוקם 'הדסק הרוסי' ביאחב"ל.

"החשדות נגד צ'רנוי היו למעשים נוראיים. היו שמועות שהוא עשה את הונו במעשים לא חוקיים, אלא שמקורן ביריבים עסקיים. לא מצאו דבר. חוץ מבזק-זאבי, פרשה כלכלית. בשבוע שעבר הגשנו את סיכומינו בפרשה.

"המשפט מתנהל מ-2004. עקב כל ההאזנות, 58 אלף שיחות טלפון ומאות שעות של האזנות נפח, יש לצ'רנוי תעודת יושר שלא היה מעורב במעשים הפליליים שיוחסו לו. נעשה לו עוול. אבל רק ב-2008 הוחזר לו דרכונו בעקבות עתירה שהגשנו לבג"ץ, לאחר שאישורים של רשויות אכיפת החוק לדורותיהן בכל ברית-המועצות הוכיחו שלא נחשד שם בדבר. ומי יחזיר לו את השנים האבודות? ומי יתקן את התדמית?".

* הראיון המלא עם עו"ד ירון קוסטליץ - במהדורה המודפסת.