גם ה"וושינגטון פוסט" יגבה תשלום מגולשי אתר האינטרנט שלו

כמו עיתונים אחרים, גם ה"וושינגטון פוסט" סובל ממעבר של גולשים מהפרינט אל גרסאות הדיגיטל, מה שמחייב חשיבה מחודשת על המודל הכלכלי

‎‎המגמה נמשכת: ה"וושינגטון פוסט" הצטרף השבוע לשורה של עיתונים בארה"ב ובעולם שמפעילים "חומת תשלום", שבמסגרתה הם גובים תשלום מגולשי אתרי האינטרנט שלהם בעבור קריאת כתבות ותכנים עיתונאיים אחרים.

כמו עיתונים אחרים, גם ה"וושינגטון פוסט" סובל ממעבר של גולשים מהפרינט אל גרסאות הדיגיטל, מה שמחייב חשיבה מחודשת על המודל הכלכלי.

‏בחודש שעבר דיווחה חברת-האם של העיתון על הפסד רבעוני של 45.4 מיליון דולר, כשחטיבת העיתון רשמה ירידה של 5.8% בהכנסות. עוד עלה מהדוחות כי ההכנסות מפרסום במהדורה המודפסת ירדו ברבעון האחרון של 2012 ב-12% ל-67.5 מיליון דולר, בעוד ההכנסות מפרסום אונליין - ברובו מאתר ה"וושינגטון פוסט" - עלו ב-5% ל-33.1 מיליון דולר.

‏דונלד גרהאם, היו"ר ומנכ"ל החברה-האם הקרויה באותו שם כמו העיתון, התייחס בדצמבר האחרון לנושא התשלום באתר, ואמר כי "אנחנו בוחנים סוגים שונים של מודלים, אך הסיבה שעדיין לא אימצנו חומת תשלום נובעת מכך שעוד לא מצאנו מודל שבאמת מגדיל את ההכנסות".

‏‏היום (ג'), עם ההודעה על החלת המודל בתשלום, קתרין ווימאות', המו"לית של ה"פוסט", ציינה כי "צרכני החדשות מבינים את המחיר הגבוה של יצירת חדשות באיכות גבוהה ואת החשיבות של דיווחים מעמיקים ש'וושינגטון פוסט' נודע בהם".

ב"וושינגטון פוסט" עדיין לא ציינו מה המחיר שייגבה מהגולשים בעבור קריאת התוכן באתר, אך עדכנו כי מנויי המהדורה המודפסת, סטודנטים, אנשי צבא וממשל יזכו להנחה או פטור מתשלום עבור קריאת התכנים אונליין.

‏אלן מאטר, יועץ וכותב הבלוג ‏Newsosaur‏, אמר ל"גרדיאן" כי כשליש מהעיתונים בארה"ב מפעילים חומת תשלום. ה"ניו-יורק טיימס", לצורך השוואה, דיווח בחודש שעבר כי באתר רשומים 668 אלף גולשים משלמים - עלייה של 13% לעומת הרבעון הקודם.

יש לציין כי החודש הצטרף למגמה גם עיתון "הארץ", שהחל לגבות תשלום על התכנים באתר האינטרנט ובאפליקציות המובייל שלו. ‏‎‎‏