הפרקליטות נסוגה ממתווה הסדר הטיעון עם השופט לשעבר דן כהן

בתוך כך, הפרקליטות מבקשת לעצור את כהן - שנאשם בלקיחת שוחד והוסגר בסוף השבוע מפרו - עד תום ההליכים המשפטיים, מחשש לשיבוש מהלכי משפט

הפרקליטות מבקשת לעצור את השופט לשעבר דן כהן, שהוסגר בסוף השבוע מפרו, עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

בד-בבד הוחלט בפרקליטות לסגת ממתווה הסדר הטיעון שבגיבושו הוחל במסגרת משא-ומתן עם סנגוריו של כהן. זאת, לאור השינוי המשמעותי ביחסי הכוחות בין הצדדים, לאחר ששלטונות פרו החליטו לחזור בהם מסירובם וסייעו בהסגרתו של כהן.

היום (ג') בצהריים הגישה פרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה) לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בקשה לעצור את כהן עד תום ההליכים, לקראת הדיון הצפוי בבקשה בפני השופט גלעד נויטל ביום חמישי הקרוב.

כהן מואשם בעבירות של לקיחת שוחד, קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, רישום כוזב במסמכי תאגיד, מירמה והפרת אמונים ושיבוש מהלכי משפט.

עיקר הראיות נגד כהן סובבות סביב עדותו של עד המדינה בפרשה, אורן אהרונסון, שהיה בעל מניות בסימנס ישראל. עד תביעה נוסף הוא שלמה דניאל, גיסו של אהרונסון, ששימש איש-קש שבאמצעות חשבונו הועברו כספי השוחד הנטענים.

הפרקליטות טוענת כי יש לעצור את כהן מאחר ששחרורו עלול להביא לשיבוש מהלכי משפט, התחמקות מהליכי שפיטה או ריצוי העונש, השפעה על עדים או פגיעה בראיות בדרך אחרת.

"כהן עשה כל שביכולתו כדי להסתיר את התנהלותו העבריינית", טוענת הפרקליטות בבקשת המעצר. "בתחכום רב ובתעוזה הוא טווה רשת מסועפת של חברות פרטיות, שאת הקשר שלו אליהן הסווה באמצעות שימוש בחברות נאמנות ובחברות-קש שבבעלות אנשי-קש במדינות שונות. נדרשו חיקורי דין רבים ברחבי העולם כדי להתחקות אחר נתיב כספי השוחד שקיבל כהן.

"החקירה בפרשה זו היא מהמורכבות שבוצעו בשנים האחרונות על-ידי רשויות האכיפה, ולכך יש להוסיף את פעולות השיבוש שנקט כהן על מנת לסכל את הליכי החקירה והמשפט בפרשה".

לדברי הפרקליטות, כהן עזב את ישראל "משחש שהאדמה בוערת תחת רגליו, תוך שהוא מועל באמון שניתן בו. מאז שעזב את הארץ שהה כהן יותר מ-7 שנים במדינה שעמה אין לישראל הסכמי הסגרה. התנהגותו מלמדת על עזות-המצח שלו ועל היותו חסר גבולות. עדיין נותר בעינו החשש הכבד להימלטות מאימת הדין, וחשש לשיבוש מהלכי משפט, בין היתר בדרך של השפעה על עדים".

יצוין כי במסגרת הליכי הלבנת הון שננקטו במדינות שונות לאחר בריחתו של כהן, נתפסו כספים בסך כולל השווה לעשרות מיליוני שקלים.