ועידת הנדל"ן של "גלובס": מעמדו של המתווך בישראל

מושב הדיון "אתיקה וסטנדרטים למתווך הישראלי", שייערך במסגרת ועידת הנדל"ן של ישראל 2013 של "גלובס", שתיערך ב-9 באפריל 2013, יעסוק במעמדו של מתווך הנדל"ן בישראל וינסה להדגיש את הצורך להקמת בית דין משמעתי למתווך, להקמת ארגון גג, לארגון חקיקה או אתיקה ועוד

תדמיתו של המתווך הישראלי נפגעה מעט בשנים האחרונות. מספר פעמים פורסמו ידיעות על עסקאות מפוקפקות שנרקמו על-ידי מתווכים תוך רמיסה גסה של כללי המשחק, האתיקה והכבוד המקצועי. כעת, כשתדמיתו של מתווך הנדל"ן הישראלי נמצא בשפל, התעוררו אנשי המקצוע ושמו להם למטרה לשפר את תדמיתו של ענף תיווך הנדל"ן בישראל.

מתווכי נדל"ן עוזרים לאנשים לבצע עסקאות נדל"ן. הם צריכים לאמוד את שווי הנכס, עליהם לדעת מהו אופי השכונה והעיר בהן עשויה להירקם העסקה, מהם החוקים הרלבנטיים לקניה ולמכירה ועוד. במקרים מסוימים המתווך הוא זה שמפנה את הרוכש הפוטנציאלי למקורות הכספיים, כגון הלוואות או משכנתא, אם הם זקוקים לכך. בתמורה למכירה של נכס, מקבל המתווך חלק מהכסף שהועבר בין הקונה למוכר. יש לציין כי בחלק מהמקרים מסייעים המתווכים למוכרי הנכס, כשהם עוזרים לקבוע את המחיר לבית, על פי הידע שלהם על מצב השוק, ומתן הערכה שלהם לגבי הסכום אותו יסכימו לשלם רוכשים פוטנציאלים.

מושב הדיון "אתיקה וסטנדרטים למתווך הישראלי", שייערך במסגרת ועידת הנדל"ן של ישראל 2013 של "גלובס", שתיערך ב-9 באפריל 2013, יעסוק במעמדו של מתווך הנדל"ן בישראל וינסה להדגיש את הצורך להקמת בית דין משמעתי למתווך, להקמת ארגון גג, לארגון חקיקה או אתיקה ועוד. במסגרת המושב ייערך דיון אינטראקטיבי בשיתוף משרדי התיווך המובילים בארץ. המשתתפים יהיו: עו"ד עדינה חכם, מנכ"ל אנגלו-סקסון; יוחנן אס, מנכ"ל, רשת אל הנכס; ברנרד רסקין, מנכ"ל, רי/מקס ישראל; איציק לוי, מנכ"ל, אמבסדור ירושלים וסגן יו"ר לשכת המתווכים למקרקעין בירושלים ועו"ד אבנר פרידמן, נשיא התאחדות משרדי התיווך העצמאיים בישראל. המנחה יהיה אורי חודי, כתב הנדל"ן של "גלובס".

ועידת הנדל"ן של ישראל 2013 של "גלובס" תציג את האתגרים הקשורים לענף הנדל"ן בישראל עם כניסתה של הממשלה החדשה. בוועידה ישתתפו בכירים מענף הנדל"ן ובהם יזמים, חברות קבלניות, מהנדסים, אדריכלים, שמאים, מתווכים, עורכי דין, רואי חשבון, משקיעים ועוד.

ניתן לבקר באתר הוועידה: http://www.globes.co.il/news/home.aspx?fid=5323&leadid=454

לפרטים ולהרשמה * 5988