פרשת "מדבקת הפלא": 6 חודשי עבודות שירות לעמוס בוחניק

בוחניק הורשע, ביחד עם אריק קליין, בכך שהוציא במירמה מאנשים עסקים מיליוני שקלים במסווה של פעילות עסקית ■ נדון גם לשנת מאסר על-תנאי

בית המשפט המחוזי בתל-אביב הטיל היום (ד') עונש של 6 חודשי עבודות שירות ושנה נוספת של מאסר על-תנאי על עמוס בוחניק, אחד משני ממציאי "מדבקת הפלא", שהורשע, ביחד עם אריק קליין, בכך שהוציא במירמה מאנשים עסקים מיליוני שקלים במסווה של פעילות עסקית.

בוחניק הורשע בביצוע 3 עבירות של קבלת דבר במירמה וב-5 עבירות של הוצאת צ'ק ללא כיסוי.

השופט דוד רוזן קבע בגזר הדין, שניתן לאחר קבלת חוות-דעת מהממונה על עבודות השירות, כי בוחניק ירצה את עבודות השירות בבית-החולים תל-השומר, בפיקוח שב"ס, החל מתחילת חודש מאי.

בהכרעת הדין כתב רוזן כי "קליין ובוחניק הציגו בפני אנשי עסקים מצג, שלפיו החברה בבעלותם קשרה קשרים וחתמה חוזים עם חברות בינלאומיות חובקות-עולם, בעלות שם ומוניטין. בסיומו של דיון הוחוור כי הנאשמים לא חתמו חוזה אחד מוגמר עם חברה כלשהי בארץ או בחו"ל בקשר למוצרים".

רוזן ציין כי "לא מוצר אחד מהמוצרים ששימשו בסיס לכתב האישום נגד קליין ובוחניק הושלם ייצורו לצורך הפצה מסחרית, להבדיל מתצוגה 'רעיונית' של מעין אב-טיפוס. לא הוצגה ראשית ראיה כי לקליין ובוחניק או לחברות בבעלותם הייתה תשתית ייצור או פיתוח לצורך שיווק מסחרי של מי מהמוצרים".

בוחניק הוא רופא שיניים בעל ותק של 32 שנה במקצוע. הוא נשוי, אב ל-5 ילדים וסב ל-14 נכדים. בבעלותו רשת מרפאות שיניים המונה יותר מ-10 מרפאות.

ביוני 2009 פירסמו קליין ובוחניק כי חברת הענק MSI חתמה עמם על חוזה של מיליארדי שקלים בעבור מכירת הזכויות של מדבקה ייחודית ומהפכנית שהמציאו, שבכוחה לחזות מבעוד מועד התקפי לב. ואולם, למחרת ההודעה על העסקה נחשף ב"גלובס" כי מדובר בתרגיל עוקץ.

בכתב האישום, שבחלקו הורשעו קליין ובוחניק, גוללה הפרקליטות את הפרשה, אף שהם לא הואשמו בגינה. (ת"פ 21131/05/11).