ביהמ"ש דחה את הדיון למנות באמפל מחליפים למימן ואילוז

אמפל נתונה בהליכי פשיטת-רגל בארה"ב לאחר שלא הצליחה להגיע להסכמות עם מחזיקי האג"ח שלה - להם היא חייבת כ-900 מיליון שקל

בית המשפט בניו-יורק דחה את הדיון בבקשת נושי אמפל למנות בעלי תפקיד במקום דירקטוריון והנהלת החברה, ודחה גם את התפטרות הדירקטוריון.

הנושים ניסו למנות את משה אינגביר לדירקטור ואת שלומי קלסי למנהל התפעול, אך בעל השליטה יוסי מימן ימשיך לכהן בתפקידי היו"ר והמנכ"ל, ואירית אילוז תמשיך בתפקיד סמנכ"לית הכספים.

בנוסף, בית המשפט הודיע כי הוא שוקל למנות נאמן לחברה.‏

מימן לא מעוניין לפרוש מהדירקטוריון, והתנה זאת בהוצאת מסמכים אישיים משרת המחשבים של אמפל.‏

חברת אמפל נתונה בהליכי פשיטת-רגל בארה"ב, לאחר שלא הצליחה להגיע להסכמות עם מחזיקי האג"ח שלה - להם היא חייבת כ-900 מיליון שקל, בעוד שקופתה ריקה כמעט לחלוטין.

קריסתה העסקית של אמפל הגיעה בעקבות ההפיכה במצרים בשנת 2011, שהביאה להפסקת הזרמת הגז לישראל והורידה לטמיון את השקעות הענק שביצעה אמפל במיזם תיווך הגז ‏EMG‏. את מניותיה במיזם רכשה החברה מידי מימן עצמו, שמכר לחברה ולגופים מוסדיים, בשנים 2005-2007, מניות ‏‏EMG‏ תמורת כ-1.3 מיליארד שקל, בעיקר במזומן.

אמפל, מחזיקה ב-12.5% מחברת תיווך הגז המצרי ‏EMG‏ ובבעלות בחברת הסחר בכימיקלים, גדות מיכליות. בנק דיסקונט, שלו חייבת אמפל 70 מיליון דולר, מחפש קונה למניות גדות מיכליות במטרה לכסות את החוב.

נכס נוסף של אמפל הוא הלוואה של 23 מיליון דולר שהוענקה לבעל השליטה מימן לצורך פרויקט הפקת אתנול בקולומביה, הלוואה שמועד פירעונה עבר, אך עדיין לא הוחזרה.‏‏

אמפל, שנסחרה בשיא בדצמבר 2007 בשווי של 1.7 מיליארד שק,ל נסחרת היום בשווי של 29 מיליון שקל, ו-3 סדרות האג"ח שלה נסחרות בטווח של 11-24 אגורות.‏

את נציגות מחזיקי האג"ח מייצגים עורכי הדין עופר שפירא ואריה דנציגר.‏ הדיון הבא יתקיים ב-2 באפריל.‏