נתניהו ולפיד סיכמו עקרונית על קיצוץ בתקציב הביטחון

שר הביטחון החדש לראשי התעשיות הביטחוניות: "לאורך השנים סברתי, ואני עדיין סבור, שאין לגעת בתקציבי המחקר והפיתוח" ■ ראש הממשלה ושר האוצר סיכמו עקרונית על קיצוץ בביטחון

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר יאיר לפיד ערכו פגישת עבודה וסיכמו באופן עקרוני על קיצוץ בתקציב הביטחון, בתחבורה ובקצבאות, כך על פי דיווח הערב (א') בחדשות ערוץ 2.

מוקדם יותר הערב, בהתבטאות ראשונה לגבי תקציב הביטחון מאז נכנס לתפקידו כשר הביטחון, אמר משה (בוגי) יעלון כי "אין לגעת בתקציבי המחקר והפיתוח ואין לשעבד את העתיד לצורך כך".

את הדברים אמר במפגש החצי שנתי של פורום ראשי התעשיות הביטחוניות במשרד הביטחון, בהשתתפות הנהלת המשרד וראשי התעשיות. "אשרינו שיש לנו תעשיות ביטחוניות שכאלו, ואני שמח שהן אינן מרפות בחדשנות וביצירתיות שתורמות לצה"ל, למערכת הביטחון ולכלכלת ישראל", אמר יעלון.

"אנחנו מבססים את העוצמה שלנו על ידע ורוח, וזה מה שמאפיין את התעשיות הביטחוניות שלנו ואת האנשים שמרכיבים אותן. אנחנו כמערכת הביטחון משמשים כלקוח שלכם, בין היתר בעזרת מפא"ת. לאורך השנים סברתי, ואני עדיין סבור, שאין לגעת בתקציבי המחקר והפיתוח ואין לשעבד את העתיד לצורך כך".