בכיר ה'פד': המדיניות המוניטארית הנוכחית מקלה מדי

אסתר ג'ורג', ראש שלוחת ה'פד' בקנזס סיטי: המדיניות המוניטארית של הפדרל ריזרב מקלה מדי, וגורמת לאי-סדרים בשוק ההון, מסכנת את יציבות המערכת הפיננסית ומעוותת את ציפיות האינפלציה

המדיניות המוניטארית של הפדרל ריזרב מקלה מדי, וגורמת לאי-סדרים בשוק ההון, מסכנת את יציבות המערכת הפיננסית ומעוותת את ציפיות האינפלציה - כך אמר היום (ה') ראש שלוחת ה'פד' בקנזס סיטי, אסתר ג'ורג'.

הפדרל ריזרב, כידוע, רוכש אג"ח ממשלתיות בהיקף של 85 מיליארד דולר מדי חודש, במסגרת המדיניות המוניטארית שלו, וכן שומר על ריבית ברמה אפסית (0-0.25%) מאז משבר הסאב-פריים שפרץ ב-2008, ומטרתה לעודד את המשקיעים להשקיע בנכסים מסוכנים יותר.

"האם נטילת הסיכונים הזו אכן מעידה על כלכלה בריאה ותומכת? רק בחלוף הזמן נוכל לדעת", אמר ג'ורג' בנאום בנשא בפני קבוצת כלכלנים. בכל מקרה, הבהיר כי "יהיה קשה מאד לרגולטור לזהות באופן מיידי תפנית במערכת הפיננסית ולטפל בכל הסיכונים".

כידוע, גוברים באחרונה הקולות מצד בכירים בפדרל ריזרב, כי יש להפסיק או להאט את קצב רכישות האג"ח של ה'פד'. ניס לוקהארט, ראש שלוחת ה'פד' באטלנטה, אמר ביום ג' השבוע כי הבנק המרכזי יוכל להקטין את היקף הרכישות אם הצמיחה תמשיך להיות איתנה והאבטלה תמשיך לרדת בהדרגה.

לוקהארט צופה צמיחה של קצת יותר מ-2% בארה"ב במהלך 2013, ומעניק סיכוי קטן להתאוששות בקצב מהיר מכך. "אנו רואים תנאים מעורבים בשוק התעסוקה", אמר. "אני עדיין זהיר באשר לסימנים על התאוששות הכלכלה".