קוצו של יו"ד

"עובדה" עם סיפור גדול מהחיים, והכול בגין טעות דפוס קטנה

"עובדה", ב' 21:00, ערוץ 2 קשת

מה אומר לכם השם בלקינד? לא צריך להיות מומחה גדול להיסטוריה של ארץ ישראל במאה ה-20 כדי לקשר את השם עם נעמן בלקינד, איש מחתרת ניל"י שנתפס בידי התורכים והוצא להורג. עתה מתברר שלמשפחת בלקינד, מלח הארץ, יש ענף משפחתי לא מוכר בנצרת.

סיפורים רבים מוכתרים בתואר "גדולים מהחיים", אבל נדמה שבמקרה הזה אין שום הגזמה: מעשה בתינוק שננטש במנזר סטלה-מאריס בכרמל ונמסר למשפחה ערבית לאימוץ. במשך שנים רבות הוא חיפש את משפחתו הביולוגית, לשווא. דווקא נכדתו היא זאת שגילתה ששם המשפחה המקורי נרשם בטעות כ"בלקונד" ולא כ"בלקינד" והובילה לאיחוד המשפחות המפתיע. קשה להפריד את הסרט הזה מהמציאות שעל רקעה הוא מתרחש, מציאות שבה יותר ויותר אנשים קונים את הקשקשת הגזענית שמבדילה בין דם לדם, והנה לפניכם סיפור שמפריד לא רק בין אדם לאדם, אלא גם בין עם לעם - או אולי בעצם מאחד ביניהם, והכול בגין טעות דפוס קטנה, קוצו של יו"ד ממש.

האלמנה השובבה

"גברת הנדרסון גאה להציג", ב' 23:15, "יס 3"

זוכרים את הסרט המצליח על האלמנה שמחליטה לגדל גראס כדי לצאת מהחובות שהוריש לה בעלה המנוח (שהיווה את ההשראה לסדרה המצליחה "העשב של השכן")? ובכן, גם הפעם מדובר באלמנה אנגלייה וגם הפעם מדובר בפעילות בלתי חוקית למטרות שמשלבות רווח והנאה, אלא שהפעם מדובר במועדון סטריפטיז. סטיבן פרירס המוכשר ביים את ג'ודי דנץ (M בסדרת ג'יימס בונד שמתה ב"סקייפול"), בתפקיד האלמנה ואת בוב הוסקינס הוותיק והטוב לצידה בקומדיה המשעשעת הזאת שתתחבב בעיקר על הגרעין הקשה של אוהבי קומדיות אנגליות.