אפליה במו"פ מיקרוסופט ישראל? הטבות ומענקים - רק לנשים

הנשים במרכז המחקר והפיתוח של מיקרוסופט בהרצליה יקבלו בשובן מחופשת הלידה ולמשך שנתיים מענק כספי חודשי למימון טיפול בילד, ויתאפשר להן לחזור באופן מדורג לעבודה ■ כ-90% מעובדי המרכז לפי הערכות הם גברים

עובדות מרכז המחקר והפיתוח של מיקרוסופט בישראל קיבלו היום (ד') הודעה משמחת, כל עובדת שילדה תהיה זכאית למענק כספי חודשי למימון טיפול בילד, וזאת עד שנתיים מיום הלידה. בנוסף, לנשים היולדות תהיה מעתה אפשרות לחזור באופן מדורג לעבודה: 50% משרה עד שנה מיום הלידה ו-80% משרה עד תום השנה השנייה מיום הלידה. המהלך ייושם החל מ-1 במאי 2013.

מי שלא יהיו זכאים בכלל להטבה, הם הגברים המהווים את הרוב של העובדים במיקרוסופט מו"פ בהרצליה. במרכז עובדים כ-600 איש, רובם המוחלט (90% לפי הערכות), גברים.

במיקרוסופט טוענים שמדובר בצעד חלוצי שהם רק מתחילים איתו, אבל השאלה המתבקשת, האם לא מדובר בצעד שמגיע גם עם חסכון כספי וסוג של אפליה, שפוגעת בחלק משמעותי מעובדי החברה ובעצם מאפשרת למיקרוסופט לספק את ההטבה הכספית רק למספר מצומצם של עובדים, לעומת מספר העובדים המלא בחברה? כנראה שבמיקרוסופט יצטרכו לספק את התשובות, קודם כל לעובדים שלהם, שעובדים שעות ארוכות, אבל למענק הכספי הם לא יזכו למרות שהם גם שותפים עם בת הזוג שלהם בהוצאות החודשיות.

"נשים מהוות כ-50% מהאוכלוסייה ו-28% מכלל הסטודנטים למקצועות הטכנולוגיה,
אך מקומן בהיי-טק נאמד בכ-22% בלבד", אומר יורם יעקובי, מנכ"ל מרכז המו"פ של מיקרוסופט בישראל. "מיעוט הנשים שפונות ללימודים טכנולוגיים הוא אתגר מרכזי להיי-טק הישראלי, אך הנשירה הגדולה שלהן מהמקצוע מעצימה את הבעיה בממד נוסף. זאת במיוחד לאור העובדה שרבות מהן צברו ניסיון וידע עשיר וייחודי שנדרשים להמשך הפיתוח של מוצרים חדשים. אנחנו מאמינים שמענק חודשי למימון מטפלת בשילוב חזרה מדורגת לעבודה יספק לעובדות גמישות מספיקה ויעודד אותן לשוב לעבודה לאחר הלידה".

יעקובי הוסיף, כי "נשים הובילו בעשורים האחרונים פיתוחים טכנולוגיים מרכזיים תוך הוכחת יכולות יוצאות דופן. חובתנו לעשות כל שניתן לעודד שילובן בתעשייה ולסייע לשובן לעבודה אחרי לידה".

ממיקרוסופט נמסר בתגובה: "על פי נתונים שהצטברו, מרכז המו"פ של מיקרוסופט זיהה צורך ספציפי לצמצם את התופעה של נשירת נשים מהעבודה אחרי לידה - ועל כן ההטבה מיועדת בשלב זה לנשים. זהו צעד ראשון שנוקטת החברה בתחום זה והוא עשוי להתרחב לכיוונים נוספים בהמשך, על פי המידע והניסיון שיצטברו".