קרן בן דוד על הפרויקט של ענבל אור: "לא מאמינה בזה"

צפו בראיון מצולם של קרן בן דוד לגלובס TV ■ על מחירי הדירות: "לא יירדו בטווח הקצר, על אף הפמפום התקשורתי" ■ על הגבלות בנק ישראל: "מכה קשה לכל השוק" ■ על מחנק האשראי: "קולגות עוצרים פרויקטים"

מחירי הדירות לא יירדו בטווח הקצר ובנק ישראל חונק את שוק הנדל"ן. קרן בן דוד, יזמית נדל"ן ובעלי קבוצת מגדלים, התראיינה אתמול (ג') לגלובס TV בוועידת הנדל"ן של "גלובס" בת"א, וירתה לכל הכיוונים.

"על אף כל הפמפום התקשורתי ועל אף הפמפום של הממשלה והרעיון הסוציאלי להוזיל את מחירי הדירות - זה לא קורה", אומרת בן דוד. "אנחנו מתחילים לראות חזרה של אנשים לתוך השוק, אלה שכבר איבדו תקווה שהמחירים הולכים לרדת".

בראיון מתייחסת בן דוד להגבלות שהטיל בנק ישראל ומציינת כי הן "מכה קשה מאוד לכל השוק, חד משמעית, מי שיגיד אחרת משקר, זה מכה קשה מאוד לכל השוק".

בן דוד מספרת על קולגות שעצרו פרויקטים בשל קשיי מימון: "מחנק האשראי שקיים היום בבנקים גורם לבנקים לברור את השחקנים שלהם, גורם לבנקים לבחור עם מי לעבוד, משהו שלא היה קיים, פעם אתה היית מחוזר ע"י בנקים".

- אנחנו מסתכלים על פרויקטים אחרים שיוצאים בקבוצות רכישה, פרויקטים שאפתניים. יש את הפרויקט למשל של ענבל אור בשכונת בבלי. איך במסגרת קבוצת רכישה אפשר להרים פרויקט כזה?

"להגיד לך אם אני מאמינה בקונסטלציה של קבוצת רכישה במחירים של 6 מיליון שקל וצפונה - אני לא מאמינה. אני לא הייתי עושה את זה... הפרויקט הזה מבחינתי - ואני חושבת שמבחינת השוק - הוא לא פרויקט של בבלי, הוא study case לא כלפי הפרסונה שמארגנת אותו, אלא כלפי מה שהשוק יכול להכיל או מה שהשוק מסוגל לקבל, פר מטר. שיהיה בהצלחה".

*** צפו בראיון המלא בסרטון המצורף