הישג לקשת בפסטיבל מיפ: הסינים קנו את "ארץ נהדרת"

חברת Shixi Media הסינית רכשה בפסטיבל 6 פורמטים של קשת ■ דורי מדיה, יחד עם ארמוזה פורמטס, מכרה את התוכנית "הקרוון" למדינות שונות ■ אלון שטרוזמן: "ההתנפלות בפסטיבל מיפ על הפורמטים הישראליים הייתה אדירה"

החברות הישראליות שלוקחות חלק ביריד התוכן הבינלאומי מיפ, המתקיים בימים אלה בקאן שבצרפת, מתארות התעניינות חסרת תקדים.

"ללא ספק מדובר בקפיצת מדרגה בשוק הזה", אומר ל"גלובס" אלון שטרוזמן, העומד בראש KI, הזרוע הבינלאומית של זכיינית ערוץ 2 קשת, שמקום מושבה הוא בלונדון. בעבור קשת, שמכרה פורמטים שלה לעשרות טריטוריות, ההישג העיקרי ביריד זו הוא בפיצוח השוק האסיאתי.

בין היתר רכשה חברת Shixi Media הסינית במסגרת הפסטיבל 6 פורמטים, ובהם את פורמט תוכנית הסאטירה "ארץ נהדרת". כמו כן, רכשו הסינים אופציות להפקה בענקית המזרח הרחוק של הפורמטים "בית-ספר למוסיקה", "עושים כבוד", "3", "50 דברים שחייבים לדעת" ופורמט שהושק לראשונה במיפ, בשם "Remember Me".

שטרוזמן אומר כי "ההתנפלות הייתה אדירה. המכירה לסין היא אחד הדברים המהותיים שקרו לקשת כחברה".

- ועם זאת מכרתם אופציות, כלומר עדיין לא להפקה?

"נכון, אבל אנחנו מוכרים אופציות רק אחרי בחירה קפדנית של החברה הרוכשת, תוך התייעצויות עם ברודקאסטים שונים בטריטוריה, כדי שזה יופק בסופו של דבר ולא ייעלם על המדף של מישהו.

"השוק האסיאתי עדיין מתקדם ומתפתח, לעומת שווקים אחרים בעולם שמגיעים לרוויה. תחנות הטלוויזיה ברחבי היבשת מבינות שהן צריכות להשקיע יותר ויותר בתוכן מכפי שהשקיעו בעבר. קשת שמגיעה לשוק עם קטלוג משמעותי וגדול מכל הסוגים, ויש לה הרבה מאוד להציע".

שטרוזמן מספר כי מיפ הוא שוק בינלאומי, עם פחות דגש על השוק האמריקאי מבחינת קשת, שכן היא פועלת בארה"ב באמצעות סוכנות ייעודית.

בסין, הוא אומר, "האתגר הוא לבנות את המותג קשת שעדיין לא מוכר שם, ואנחנו בתהליכי בנייה של המותג. אין ספק שקשת היום מותג מאוד ידוע בארה"ב ובשאר העולם. באסיה אנחנו בתהליך של בנייה, ולכן המכירה הזו חשובה אסטרטגית".

נמכרו תוכניות שטרם שודרו בארץ

בין יתר המכירות של קשת ביריד שמסתיים היום (ה'), שעשועון חדש שהושק בשם "Sure or Insure" שנמכר ל-3 מדינות: שבדיה, נורבגיה ודנמרק; והמשך מכירות של הסדרה "חטופים" שהופקה בארה"ב להומלנד ונמכרה גם לרוסיה.

"זה פורמט, שמכרנו בחצי השנה האחרונה לכל מדינה שנייה בעולם. בשוק הזה כמובן המשיך להימכר וגם מכרנו אופציות להפקה מעניינת, בעוד כמה מדינות בעולם", אומר שטורזמן.

קשת עמדה במרכזם של 3 פאנלים במהלך היריד, בין היתר כאלה שעסקו בהצלחה של "3" בגרסתה הבריטית, שתעלה בעונה שנייה ברשת ITV, ועובדה לחלוטין מחדש. ובהצלחה הבינלאומית של חטופים. בפאנלים לקחו חלק רן תלם וגידי רף.

גם בדורי מדיה מדווחים על הצלחה מסחררת בפסטיבל. "היה שוק נהדר", אומרת בשיחה מצרפת רויטל בזל, אחראית מכירת תוכן ישראלי בדורי מדיה, "הרגשנו את ההתעניינות הגואה בישראל באופן חד-משמעי. אתה מרגיש את זה בתנועה של האנשים. יש לנו צוות מכירות שאינו ישראלי והוא מרגיש שפונים אלינו ללא מורא, לעומת העבר".

בין היתר הפיצה דורי, יחד עם ארמוזה פורמטס, את התוכנית החדשה המיועדת לערוץ 10, "הקרוון", למדינות שונות באירופה, ובהן הולנד, בלגיה וצרפת.

15 מדינות לפחות רכשו את הפורמט של רותי רודנר וחברת ההפקה אבוט-המאירי, "התפוח נפל רחוק מהעץ" ("family restart"). הפורמט של חברת "לוטוס" בשיתוף אולפני הרצליה, "can you face it", צפוי לעלות כבר בקרוב מאוד בפורטוגל. גם "הלהקה" של ערוץ הילדים נמכרה וזכתה להתעניינות רבה ותעלה בקרוב בחצי האי האיברי.

להתעניינות מפתיעה זכתה גם תכניתה של הקומיקאית ליטל שוורץ, בהפקת "ניהול פלוס", המיועדת לשידור בערוץ 10. בזל חושפת כי מספר רשתות בארה"ב הביעו בתוכנית עניין, וכך גם באוסטרליה.