האוצר מאשר לאלשטיין להצטרף לבעלי השליטה בכלל ביטוח

במקביל, האופציה של אלשטיין להשקיע בגנדן הוארכה ל-28 באפריל

עודד שריג, הממונה על הביטוח ושוק ההון במשרד האוצר, מאשר לאדוארדו אלשטיין להצטרף לבעלי השליטה בכלל ביטוח , אם יממש את אופציית ההשקעה בגנדן. כך הודיעה היום (ה') אי.די.בי בדיווח לבורסה. כמו כן, תקופת האופציה תוארך ל-28 באפריל.

"לאור ההתקדמות החיובית ומשביעת הרצון במגעים להסדר עם מחזיקי אגרות החוב של החברה... ולאור העובדה שלמועד זה טרם הושלם ואושר ההסדר האמור, וכן לאור רצונם ההדדי של גנדן והמשקיע לקדם ההשקעה, תוארך תקופת האופציה שהוענקה למשקיע עד ל-28 באפריל", נכתב בדיווח של אי.די.בי. "עוד הוסכם ביניהם, כי הם ינצלו את התקופה שעד המועד האמור על מנת לנסות להגיע להבנות, לשביעות רצון הצדדים ונציגות מחזיקי אגרות החוב של החברה, ביחס לתנאי הארכה נוספת של תקופת האופציה, וזאת לאור עמדת הנציגות ביחס להארכה כאמור ובהקשר עם בקשת הנציגות להפקדת כספים בנאמנות, לגביה ידונו הצדדים".

אלשטיין השקיע עד כה 25 מיליון דולר בגנדן, המחזיקה בשליטה באי.די.בי, כאשר על הפרק עומדת השקעה נוספת של 75 מיליון דולר שנדחתה מספר פעמים. השקעה זו עומדת במרכז הסדר החוב של אי.די.בי עם מחזיקי האג"ח, שכן הכסף אמור להגיע לקופת אי.די.בי. אלשטיין צפוי להגיע לארץ תוך שבועיים-שלושה, ובין היתר להיפגש עם נציגות מחזיקי האג"ח.

כאמור, היום הודיעה אי.די.בי כי אתמול קיבלו בעלי השליטה ואלשטיין מכתב מטעם שריג, "אליו צורפה טיוטה סופית של היתר שליטה מעודכן בקבוצת כלל ביטוח, אשר מכוחו גם אדוארדו אלשטיין (נוסף על בעלי השליטה הקיימים) יהיה מורשה להחזיק בשליטה בקבוצת כלל ביטוח, באמצעות שליטה משותפת של מר נוחי דנקנר ושלו בגנדן, זאת ככל שתמומש אופציית ההשקעה בגנדן על-ידי המשקיע".