גולדמן זאקס: שוק המניות היפני יזנק בעוד כ-20%

כלכלני הבנק העלו את התחזית למדדי הבנ'צמרק של יפן ■ הסיבה: צפי לגידול רווחי החברות היפניות והמחוייבות הממשלתית למלחמה בדפלציה ולעידוד הצמיחה

לאחר ששוק המניות היפני זינק כבר בכ-30% מאז תחילת השנה, בנק ההשקעות גולדמן זאקס עדכן מעלה את התחזית לשנה הקרובה לגבי שני מדדי הבנצ'מרק של יפן - הטופיקס והניקיי. זאת, הן בשל הצפי לגידול ברווחי החברות היפניות והן בשל הצעדים הנחרצים של הממשלה והבנק המרכזי, שנועדו להילחם בדיפלציה ולעודד את הצמיחה.

כלכלני בנק ההשקעות עדכנו מעלה את היעד למדד הניקיי לרמה של 16,000 נקודות לעומת תחזית קודמת שעמדה על 15,000 נקודות. עבור הטופיקס, התחזית עודכנה לרמה של 1,350 נקודות לעומת יעד קודם של 1,250 נקודות. קרי, בגולדמן זאקס צופים אפסייד של כ-20% בשוק המניות היפני.

"ההודעה שפורסמה בשבוע שעבר, לפיה נגיד הבנק המרכזי היפני הרוהיקו קורודה הכריז על צעדים אגרסיבים למלחמה בדיפלציה המתמשכת, עשויה לאושש את כלכלת המדינה", טוענת קטי מיצוי, האסטרטגית המרכזית לשוק היפני בגולדמן זאקס.

עבור הטופיקס, מיצוי צופה גידול של 54% ברווח למניה בשנה הפיסקלית המסתיימת במארס 2014, וכן גידול של 23% בשנה שלאחר מכן. הצפי לגידול ברווחי החברות מגיע בעקבות התחזית לצמיחה חזקה יותר של כלכלת יפן וכן בשל החלשות הין. בהקשר זה, בבנק ההשקעות צופים כי הין ימשיך להיחלש מול הדולר לרמה של 105 ין, עד סוף השנה ולרמה של 110 ין לדולר עד סוף 2014.

במקביל, הבנק המרכזי היפני יצא היום (ו') בהצהרה נוספת לגבי המדיניות המוניטרית האגרסיבית שהוא נוקט. קורודה אמר במסיבת עיתונאים כי תוכנית רכישות האג"ח של הבנק והצעדים המרחיבים האחרים יימשכו יותר משנתיים, כפי שנקבע בתוכנית המקורית. "ההקלות המוניטריות יימשכו ככל הצורך". עם זאת, באותה נשימה קורודה הצהיר כי הוא עוקב בדריכות אחר התפתחות אפשרית של בועת נכסים בשווקים שעלולה להיווצר בעקבות המדיניות המוניטרית האגרסיבית שהוא נוקט.