שתי פצצות התפוצצו ליד קו סיום מרתון בעיר - לפחות שני הרוגים

(עדכון) - מתגברת ההערכה בקרב אנשי הביטחון בארצות-הברית כי מדובר באירוע טרור ■ עדיין לא ברור אם מדובר בטרור פנימי או טרור אסלאמי ■ המשטרה בבוסטון אישרה כי היה פיצוץ שלישי ליד הספריה העירונית בעיר על שם ג'ון קנדי

הרוגים ועשרות פצועים בהתפוצצות שני מטעני חבלה סמוך לקו הסיום של מרתון בוסטון, בלב העיר. בהודעות רשמיות נמסר שנהרגו שני אנשים ונפצעו לפחות 22. אך האתר של העיתון "ניו יורק פוסט" מסר כי נהרגו לפחות 12 ונפצעו לפחות 50. עדי ראיה דיווחו על חלקי גופות וכתמי דם באתר הפיצוצים. לפי אחד הדיווחים, נעצר חשוד בפיגועים, אזרח סעודי.

לפי ידיעה בתחנת שידור בוושינגטון, נתגלו מטעני חבלה נוספים בכמה מקומות במרכז בוסטון. ערוץ החדשות CNN פרסם מידע דומה, וציין כי במטענים לא הונחו כדוריות ברזל. פיצוץ שלישי נשמע כשעה לאחר שתי ההתפוצצויות הראשונות, בספריה ובמוזיאון שמוקדשים לנשיא ג'ון קנדי, אחד מאתרי התיירות המרכזיים בעיר. אך ב-CNN טוענים כי לפי המקורות שלהם, האירוע בספריה לא קשור לאירועי המרתון.

בדיווח של "ניו י ורק פוסט" נאמר, שבידי השלטונות נמצא חשוד, אזרח סעודי בן 20. הוא מוחזק בבית-חולים. הוא נפצע מרסיסים באחת ההתפוצצויות ונלכד שעתיים לאחר הפיגועים. אולם רשת CNN טוענת שדוברת המשטרה בבוסטון הכחישה את הדיווח הזה. רשת CBS מסרה, שבידי כוחות הביטחון יש שפע של קטעי וידיאו שמראים שמישהו מניח תרמילי גב באזור הפגיוע.

ההערכות הראשונות של אנליסטים וכתבים הן, שמדובר בשרשרת פיגועים שנועדו לגבות מספר קרבנות מרבי. למרות המעצר לכאורה, אין ודאות אם האחריות מוטלת על ארגון טרור איסלמי, כאל קאעדה, או על טרוריסט או טרוריסטים פנימיים, כמו טימותי מקוויי, חבר במיליציה ימנית קיצונית שפוצץ את בניין משרדי הממשלה באוקלהומה-סיטי ב-1995. הוא הורשע והוצא להורג ב-2001.

שני הפיצוצים הראשונים ארעו בערך ב-3.15 אחה"צ (10.15 לפי שעון ישראל), בהפרש של שניות זה מזה, ליד מבנה ארעי לצלמים ליד קו הסיום, והשלישי כ-45 דקות מאוחר יותר. הפיצוים הראשונים אירעו כארבע שעות לאחר תחילת המרתון לגברים, והמשמעות היא,שאלפי רצים הוסיפו לרוץ לאזור הפיגוע. לאחר אנדרלמוסיה ראשונית, הופסק המרתון. גם תנועת הרכבות התחתיות באזור הופסקה. רשות התעופה הפדרלית (FAA) אסרה על תנועת מטוסים במרחב האווירי של בוסטון.

מרוצי מרתון בארה"ב נערכים תחת אבטחה קפדנית. מסוקי משטרה מרחפים מעל המסלול ומאות שוטרים ואנשי ביטחון אחרים מוצבים לאורכו . מקורות משטרתיים בבוסטון אמרו, כי לא התקבל כל מידע על כוונה לחולל פיגועים. כמה אנליסטים אמרו, כי ברור שהאחראים ביקשו להגיע לחשיפה מרבית. ליד קו הסיום מרוכזות עשרות מצלמות וידיאו וסטילס של אמצעי תקשורת, ואכן, ערוצי הטלוויזיה ואתרי חדשות באינטרנט מציגים עשרות תצלומים וקטעי וידיאו של זירת הפיגועים.

כמה בתי-מלון מרכזיים בלב בוסטון פונו, אך לא ברור אם מדובר באמצעי זהירות או שנתגלו בהם מטעני חבלה.

במסצ'וסטס מציינים מחר את "יום הפטריוטים", אך לא ברור אם מעשי הטרור קשורים לאירוע זה.

בניו-יורק, בוושינגטון ובערים גדולות אחרות לאורך החוף המזרחי הודקו אמצעי הביטחון עד שהשלטונות ישוכנעו שלא מדובר בגל פיצוצים כלל-ארצי.

מושל מדינת מסצ'וסטס פירסם את ההודעה הבאה: "יוום נורא בבוסטון. מחשובתיי ותפילותיי נתונות לנפגעים. אני נמצא במגעים עם השיא, עם ראש העיר ועם שלטונות הביטחון. מוקד המאמצים שלנו הוא להבטיח את הביטחון בכיכר קופלי (לב העיר). אני מבקש מהציבור לא להגיע למרכז העיר".