לאחר שפרסמה את "אם כל הדוחות" - מה הצעד הבא של אפל?

אפל הצליחה להכות את התחזיות בדוחות שפרסמה אמש ו"להשתיק" מעט את מספידיה ■ החברה החליטה גם להגדיל את חלוקת הדיבידנד שהיא מחלקת ואת הרכישה העצמית ■ האם מניית החברה תחזור לימי התהילה?

בעוד המשקיעים בוול סטריט עדיין נובחים בדוחות שפרסמה אמש (ג') לאחר המסחר ענקית הטכנולוגיה אפל, אנליסטים וכלכלנים החלו לתהות האם הדוחות המהותיים שהיא פרסמה יציתו ראלי חדש במניה?

מניית אפל נפלה ביותר מ-45% מאז השיא שרשמה בספטמבר 2012 - 702 דולר. החברה שהייתה החמה ביותר בוול סטריט איבדה את מעמדה, הן בשל הירידה החדה בביוקשים למוצריה והן בשל התחרות הגואה וחוסר החדשנות.

אנליסטים ופרשנים התחילו להספיד את אפל והקונצנזוס הרחב בשוק היה שהיא תציג בדוחות לרבעון הפיסקלי השני שלה ירידה חדה בהכנסות וברווחים. אולם, אפל הצליחה להכות את התחזיות הן בשורת הרווח והן בשורת ההכנסות. לפי הדוחות שהיא פרסמה אמש, אפל רשמה הכנסות של 43.6 מיליארד דולר, מעל הצפי בוול סטריט שעמד על 42.4 מיליארד דולר. בשורה התחתונה רווחי החברה טיפסו ל- 10.09 דולר למניה, מעל הצפי בשוק.

אז מה אומר על כך הפרשן הכלכלי ג'ים קריימר? הפרשן הבכיר סבור כי יש 3 גורמים מרכזיים שעשויים להשפיע על הכיוון העתידי של המניה. תחילה, קריימר טוען כי הדוחות האחרונים של אפל היו לא מעודדים במיוחד משום שלמעשה הם מעידים על האטה בצמיחה. גורם נוסף, שאותו קריימר מציין כזרז שורי, הוא ההחלטה של החברה להגדיל את היקף הדיבידנד שהיא מחלקת ב-15% ל-3.05 דולרים למניה, וכן להגדיל את תוכנית הרכישה העצמית ל-60 מיליארד דולר, לעומת התוכנית המקורית שעמדה על 10 מיליארד דולר בלבד.

עם זאת, באותה נשימה קריימר מציין כי חוסר החדשנות של החברה עשוי לשמש לה כרועץ ולהקשות על הצמיחה העתידית של החברה. במילים אחרות, קריימר, כמו אנליסטים רבים אחרים, סבורים כי החברה אומנם ריצתה את המשקיעים כאשר החליטה לשתף אותם בהר המזומנים שלה, אך כעת הצעד הבא שעשוי להזניק את המניה לרמות שיא הוא קו מוצרים חדשני ופורץ דרך. "עד שהחברה לא תפתח גאדג'ט חדש, אני לא רואה את המניה שלה חוזרת לימי התהילה", מצהיר קריימר.