דיווח: עמנואל רוזן פוטר מערוץ 2 עקב תלונה על הטרדה מינית

"ידיעות אחרונות" מדווח היום בהמשך לחשיפת "הארץ" כי ב-2008 אברי גלעד סירב להגיש את התוכנית "הקופסה השחורה" עם רוזן בשל השמועות על הטרדות מיניות לכאורה ■ מ', בת 30: "הוא מחמיא, מחזר, שולח עשרות הודעות"

עמנואל רוזן פוטר מחברת חדשות ערוץ 2 לפני כשנתיים וחצי בעקבות תלונה על הטרדה מינית שהגישה אחת התחקריניות - כך מדווח הבוקר (א') העיתון "ידיעות אחרונות", בהמשך לחשיפת "הארץ" בנושא.

בסוף השבוע הוצא רוזן לחופשה מערוץ 10 על רקע פרשיית הטרדות מיניות לכאורה. (לסיפור המלא)

לפי הדיווח ב"ידיעות" הבוקר, התלונה אז בערוץ 2 הוגשה לעיתונאית קרן מרציאנו והגיעה למנכ"ל חדשות 2, אבי וייס.

בנוסף, בזכיינית ערוץ 2 רשת סיפרו ל"ידיעות" כי ב-2008 אברי גלעד סירב להגיש את תוכנית התחקירים "הקופסה השחורה" עם רוזן בשל השמועות על הטרדות מיניות לכאורה.

ב-2007, בעיצומה של פרשת הנשיא לשעבר משה קצב, אמר רוזן כי "קצב צודק ב-100% בטענות שלו נגד התקשורת... התקשורת הפכה להיות גוף שופט שישר מרשיע".

מעדויות שהגיעו ל"ידיעות אחרונות" מנשים שעבדו לצידו של רוזן או התארחו בתוכניות שהגיש, עולה דפוס פעולה זהה של חיזור אובססיבי ושליחת עשרות הודעות SMS, לעתים תוך שימוש בשפה בוטה.

מ', בת 30, סיפרה ל"ידיעות": "זה התחיל בהודעה תמימה. הוא מחמיא, מחזר, שולח עשרות הודעות... עניתי, כי הוא בכיר מאוד בתקשורת. נפגשתי איתו, והוא ניסה לגעת ביד שלי, ומשכתי אותה, אז הוא הפסיק. סיימנו את הפגישה, ויותר הוא לא אמר לי שלום בכלל".

מפיקה בת 33 אמרה: "הוא הטריד אותי בהודעות, ויום אחד לתדהמתי הוא הופיע בבניין שלי. דחיתי בתוקף את ההצעה שלו לעלות, ומאז הוא לא ניסה שוב".