מביל גייטס עד יובל שטייניץ: כנס מילקן ייפתח בלוס אנג'לס

כנס מילקן של 2013 מציג שיא חדש בכמות המשתתפים מישראל

בלוס אנג'לס ייפתח הערב (א') כנס מילקן השנתי, מהכנסים החשובים בעולם בנוגע לסוגיות כלכלה, מדיניות ציבורים ותיאום בין המגזר הציבורי למגזר הפרטי.

במשך 4 ימים יתקבצו למעלה מ-600 דוברים נבחרים מרחבי העולם שיאיישו למעלה מ-140 דיונים ופאנלים במרכז הכנסים הנחשב "בוורלי הילטון" שבברוולי הילס.

רשימת הדוברים השנה מונה בין היתר את מייסד מייקרוסופט והגורו התורן של עולם הפילנטרופיה - ביל גייטס, כמו גם את סגן נשיא ארה"ב לשעבר אל גור וראש ממשלת בריטניה לשעבר טוני בלייר. לצידם יככבו בפאנלים גם מייסד ויו"ר ניוז קורפריישן רופרט מרדוק, נשיא רואנדה פול קאגאמה, הכלכלן נוריאל רוביני, היזם אילון מאסק - מייסד "טסלה", המולטי-מיליארדר קרלוס סלים ממקסיקו הנחשב היום לאדם העשיר בעולם (ויעניק "ראיון פתוח נדיר" ללארי קינג מול באי הכנס), ואפילו הזמר ליונל ריצ'י שביחד עם פול אנקה, דייויד פוסטר וזמרים נוספים מהקלאסיקה האמריקאית ידונו בהביטים המשתנים של המוזיקה האמריקאית ויבצעו כמה מלהיטיהם באירוע לילה מיוחד ביומו הראשון של הכנס.

ויש גם זווית ישראלית: כנס מילקן של 2013 מציג שיא חדש בכמות המשתתפים מישראל, שעל פי התכנית מסתמנת כמדינה המיוצגת והנדיונה ביותר בכנס השנה. מכון המחקר מילקן הגדיל לעשות ויצר השנה "מסלול ישראלי" בתוך הכנס הכולל מגוון מושבים בנושא המדיניות הכלכלית והאתגרים הכלכליים בישראל - כך שניתן לצפות לדיונים סוערים בסוגיית מימון הישיבות וקצבאות הילדים גם בגבעות הפסטורליות של בוורלי הילס השבוע.

בין באי הכנס והדוברים בו ניתן למנות את השר יובל שטייניץ, הממונה על שוק ההון עודד שריג, יו"ר רשות ניירות ערך שמואל האוזר, ראש המועצה הלאומית לכלכלה יוג'ין קנדל, המשנה למנכ"ל בנק הפועלים ענת לוין, ורבים נוספים.

אתר "גלובס" יעביר עדכונים שוטפים ממושבי הכנס לכל אורכו.