מקשקוש לשקשוק

מהלך מעל 1,227 נק' במדד המעו"ף יחשב סימן שורי משמעותי. מהלך מתחת ל-1,180 נק' יחשב סימן דובי משמעותי

תל אביב 25 העביר עוד שבוע בדשדוש משמים, כפי שעשה בחודשים האחרונים. אבל, אם בשבוע שעבר ניתן היה להגדיר את הדשדוש כדשדוש דובי, קרי עם לחץ כלפי מטה, השבוע אפשר גם לזהות רמזים לעליה אפשרית. כפי שציינו בשבוע שעבר, אנחנו אחרי תקופה ארוכה של רמזים שהובילו לדשדוש שהוביל לרמזים ולכן הם מיועדים רק למי שמעוניין להישאר דרוך או שזורק פיתיונות עד שיתפוס דג. מהלך מעל 1,227 יחשב סימן שורי משמעותי. מהלך מתחת ל-1,180 יחשב סימן דובי משמעותי. אולי בשבוע הבא נבשר על אירוע טכני?

בוול סטריט נראה שאנחנו עוברים לא רע את עונת הדו"חות. ה-S&P500 התמקם פעם שניה מעל השיא ההיסטורי והוא אמור להישאר מעליו. זו בד"כ הדינאמיקה של פריצת שיא. פעם אחת ניסיון סרק שמאפשר לפרשנים לקשקש ופעם אחת פריצה שגורמת לשורטיסטים לשקשק. כמובן שאין ארוחות חינם בוול סטריט וגם משחק מילים קטן כמו שלנו היום עשוי להיות בבחינת סימן מבשר רע. זחיחות וביטחון הם סימן להיזהר. ובכל זאת, כשמסתכלים על מניות שוק כמו INTC, BAC, GE , AA ועוד מבינים מאין יכול עוד השוק לעלות.

חושבים על טכנולוגיה

אמיר ארגמן, אנליסט המאקרו הבכיר של אופנהיימר ואחד מהאנליסטים הפוריים והטובים בשוק, פרסם השבוע גרף מעניין שמראה שהסקטורים שהובילו בשנה שעברה בארה"ב היו של החברות שעיקר הכנסותיהן הן מקומיות. אמיר מעריך שכלכלת ארה"ב תיחלש בחודשים הקרובים (לא מפתיע את מי שעוקב אחריו), ולכן הוא מעלה את הסברה שהסקטורים שהיו חלשים ואשר קשורים בפעילות בין לאומית יהיו החזקים יותר בתקופה הקרובה. מדובר בטכנולוגיה, חומרי גלם, תעשיה וצרכנות קבועה.

אנחנו כבר מבחינים בהתחזקות סקטור חומרי הגלם. אנחנו אופטימיים מאוד ביחס לאחזקתנו ב-AA ונכוון להגדלת האחזקה בסקטור. סקטור הטכנולוגיה עדיין מפגין חולשה אבל הגרף של אמיר ואולי גם העליה של אינטל מחזקים בנו את התחושה שאולי הגיע תורו של מדד הנאסד"ק, הרחוק משיאו, להתחיל להדביק את הקצב. למדד זה יש פוטנציאל טכני משמעותי לעליה ואם יתחיל לרוץ, נזכה לתקופה מתגמלת. אז נתחיל לחשוב ברצינות על עוד מניות טכנולוגיה.

זיו סגל, מנכ"ל משותף וראש תחום פיננסים בחברת BePlusDo-פיתוח כלים וטכנולוגיות אימון ואסטרטג ההשקעות של קרן הגידור Green Ocean. ziv@beplusdo.co.il. אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.