"עמנואל רוזן היה מתקשר בלי סוף, יום ולילה; השפיל אותי"

גל"צ חושף עדות של אישה נוספת נגד עמנואל רוזן ■ "הייתי אז גרושה טרייה, והוא איים שייקחו לי את הילדים, שידאג שלא יתנו לי לעבוד בשום מקום" ■ גדי סוקניק: "זה רק קצה הקרחון; יש גם מעשים הרבה יותר חמורים"

פרשת עמנואל רוזן: עדות נוספת של אחת הנשים הטוענת כי הוטרדה מינית לכאורה על-ידי רוזן נחשפה היום (א') בתוכנית "עושים צהריים" עם יעל דן בגלי צה"ל. במקביל, גדי סוקניק סיפר על תלונות דומות ואמר: "זה רק קצה הקרחון".

"לפני כ-12 שנים הייתי פעילה בתוכנת צ'טים, כמו הרבה ישראלים אחרים", אומרת האישה. "מסתבר ששם הוא פנה לנשים בשם בדוי. בהתחלה לא ידעתי מי הוא. גם כשניהלנו שיחות טלפון הוא עיווה את קולו וקרא לעצמו בשם אחר. בהמשך הוא הפסיק להסוות את קולו, התקשר ממספרי טלפון לא חסויים ואף התפאר בעיסוקו.

"הייתה לו מטרה אחת: להיפגש. אני לא רציתי זאת, דווקא משום שהוא אישיות ציבורית ואיש תקשורת. לא רציתי קשר לעולם הזה. בהתחלה סירבתי לו בעדינות, אך ככל שהמשיך הפכתי לתקיפה יותר ואמרתי לו בפירוש שאני לא מעוניינת בקשר".

לדבריה, רוזן לא קיבל את סירובה והחל להטריד אותה: "מאותו רגע הוא לא הפסיק להתקשר, בלי סוף - טלפונים ביום ובלילה. לא היה אפשר לישון. באותן שיחות הוא השפיל אותי, קילל ואמר מילים קשות מאוד. תוך כדי זה הוא המשיך לתאר לי מה היה עושה לי לו היינו נפגשים. אמרתי לו שיפסיק להטריד אותי, אך הוא המשיך".

האישה טוענת כי לא התלוננה נגד רוזן בשל איומיו, וכי בין היתר איים כי יקחו ממנה את ילדיה: "בשיחות הראשונות שלנו חשפתי כמה פרטים. הייתי אז גרושה טרייה עם שני ילדים קטנים, והוא איים שייקחו לי את הילדים, שידאג שלא יתנו לי לעבוד בשום מקום, למרות שאין לי שום קשר לתעשייה שלו.

"היה ברור שהוא מאוד כועס על כך שאני מסרבת, וזה היה מפחיד. הוא אמנם לא ידע מה היה מקום מגוריי, כך שלא פחדתי שיבוא לביתי, אבל זה היה מאוד לא נעים. הסיפור הזה נמשך מעל ל-4 שבועות".

כאשר נשאלה שוב מדוע לא התלוננה, ענתה: "מי בכלל היה מקשיב לי? מהי המילה שלי מול המילה שלו, עמנואל רוזן, העיתונאי הבכיר? גם לא הייתה פה תקיפה פיזית, ואני יודעת שכשאישה מתלוננת, מסתכלים עליה עקום. גם היום אני חושבת שעשיתי את הדבר הנכון. מדוע נשים צריכות לעבור השפלות שכאלה, לענות על שאלות כמו איפה היית, אולי לא הבנת נכון את כוונותיו?".

גדי סוקניק, שהתארח גם הוא בתוכנית, אמר כי רבים ידעו על הטענות נגד רוזן ועדיין המשיכו להעסיק אותו, כיוון שלא ידעו את התמונה המלאה או שחשבו כי מדובר בשמועות בלבד.

"תעשיית השמועות והמעשים סביב רוזן התנהלה לאורך שנים... זה רק קצה הקרחון. יש גם מעשים הרבה יותר חמורים, בגדר עבירות מין", אמר סוקניק.