ביונס של אלפרד מאן מחפשת משקיע ומגבירה השיווק בישראל

חברת הנוירו-סטימולציה לטיפול בשיתוק מקבוצת החברות של המיליארדר אלפרד מאן, עברה לפני מספר חודשים רה-ארגון בפעילותה בישראל

חברת ביונס, חברת הנוירו-סטימולציה לטיפול בשיתוק מקבוצת החברות של המיליארדר אלפרד מאן, עברה לפני מספר חודשים רה-ארגון בפעילותה בישראל. במסגרת השינוי נסגרה פעילות הייצור והועברה למיקור חוץ אצל פלקסטרוניקס הישראלית.

בתחום הפיתוח, הסניף הישראלי יהיה אחראי על המוצרים בתחום השיתוק, ובתחומים אחרים מבוצע הפיתוח בארה"ב. כמו כן, קיבלה ביונס ישראל את האחריות על שיווק מוצרי החברה גם במזרח אירופה ורוסיה. כחלק מהשינוי מונה רועי הס למנכ"ל החברה.

ביוסנס הוקמה על בסיס טכנולוגיה לטיפול במשותקי גפיים של חברת נ.א.ס.ס. הישראלית. מיליארדר המכשור הרפואי אלפרד מאן, שהשקיע בחברה, הקים לחברה זרוע שיווק בארה"ב, ולאחר זמן מה רכשה הזרוע האמריקנית את הפעילות בישראל.

החברה כולה הגיעה לקראת סוף שנות ה-2000 למכירות של מעל 20 מיליון דולר, ושם נתקעה. היא ניסתה להתמזג לחברת בלנק צ'ק, אך הניסיון לא צלח, ומאן המשיך לתמוך בה בעצמו.

כיום יש לה שני מוצרים: מוצר לגירוי שריר היד, שמאפשר למשותקי ידיים להזיז את ידיהם, ומכשיר לגירוי כף רגל משותקת שנשמטת ומפריעה להליכה. לאחרונה השיקה החברה מוצר המאפשר גם את הרמת הברך למי שהשיתוק שלהם מפושט יותר, ומוצר לילדים.

הס: "המוצר לא כלול ברוב סלי הבריאות, אף שהוא מאוד משנה את החיים, כי הוא אינו מציל חיים. לא כל אחד יכול להרשות לעצמו מוצר של 25-29 אלף שקל. אנחנו עושים מאמצים להוזיל את המוצר".

באשר למימון בעתיד אומר הס: "הנפקה אינה נבחנת כרגע אבל אנחנו כן מחפשים לגייס משקיעים נוספים, בסכומים משמעותיים". מאן עצמו מרכז היום את רוב כספו בחברת האינסולין בשאיפה Mannkind, ואינו פנוי להשקעה גדולה נוספת בחברה.